Re: Takie tam o glutenie

From: Animka <a...@t...wp.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Takie tam o glutenie
Date: Mon, 2 Oct 2017 21:02:16 +0200

W dniu 2017-10-02 o 17:54, WhiteD pisze:
> [...]
> czy nieurodzaj, albo jakaś wojna się nie trafiła, poród - jeśli to kobieta) a
> dzisiaj wpisuje się konkretne powody. No dziś wpisuje się głównie jeden powód
> (99% umiera na wskutek zatrzymania akcji serca. 1% bo wcześniej straciło głowę,
> ale w sumie to przecież też było zatrzymanie akcji serca), z ewentualnym
> rozwinięciem o przyczyny danego stanu. No ale dziś mamy rozwiniętą diagnostykę,
> sekcje zwłok i masę opisanych schorzeń. Bo np. taki Alzheimer został opisany
> dopiero w 1906, ale przecież nie pojawił się dopiero wtedy...
Taka celiakia, w tym uczulenie na gluten nie była w ogóle znaną chorobą
i ludzie nie wiedzieli dlaczego nie mogą jeść np. chleba, bo mają bóle
różne dolegliwości po zjedzeniu. Dodam, że to jest choroba dziedziczna.
Cieszę sie , że mój ukochany święty wnuczek (tak go czczę jak nikogo na
świecie), już 7 letni jest zdrowy, choroba nie przeszła na niego po
dziadku, ojca dziadka i matce dziadka-dziadka. Ale to komicznie
napisałam, sorry. Ojciec ojca mojej córki jak umarł to okazało się, że
miał przeżarte wnętrzności. Jakoś mi go nie szkoda jako człowieka.
Teraz ludzie dłużej trzymają się przy życiu. ale nie wiem czy to
dlatego, że rozwinięta jest diagnostyka, czy po prostu ludzie mają
jakieś lepsze geny.
Mojego ojca babcia umarla jak miała 100 lat. Mój ojciec nie chorował,
nie chodził do lekarzy, w szpitalu nie leżał.
Dopiero przed śmiercią bywali lekarze i szpital.
> [...]
> także wykonywanie diagnostyki podczas stosowania przez pacjenta diety
> bezglutenowej."
>
> Dieta bezglutenowa dla zdrowego człowieka jest zubożeniem wartości
> odżywczych pożywienia!
> A według podlinkowanego przeze mnie Polskiego Stowarzyszenia Osób z
> Celiakią i na Siecie Bezglutenowej - gluten szkodzi kilku procentom
> populacji (w PL mniej niż 5%)!
>
> Cała reszta przechodząc na dietę bezglutenową szkodzi sobie, przy okazji
> pompując pieniądze do firm pompujących niezdrową modę.

> Tak, do tego dochodzi konieczność suplementowania witamin i minerałów,
Nie sztuczne witaminy, ale naturalne. Fakt, że pestkowe szkodzą.
> problemy
> z wagą (sic!) i czasem pakiet bonusowych alergii. Wszyscy trzej znani mi
> celiakowcy (1 dorosły, dwie dziewczynki 8 i 10 lat) mają np. absolutny zakaz
> jedzenia strączkowych, laktozy i paru innych rzeczy osobno.
A moja córka myślała, że już wyzdrowiała i jak się usamodzielniła i
odetchnęła od swojej pilnującej jej mamusi to przejadla się różnym
żarciem i opiła piwkiem to potem pytala mnie jak sprowadzić proszki z
Ameryki, bo te zamienniki polskie szkodzą, zabierają żelazo. Uczulenie
jej powyskakiwało, a wiadomo, że każda kobieta chce pięknie wyglądać.
Najśmieszniejsze jest to, że nigdy nie chorowała na ospę i na "stare
lata" dorwała ospę od swojego synka przedszkolaka. Dzieciak wygladał
jako tako, ale ona miała twarz zsypaną jak trędowata. Teraz na szczęście
śladów już nie ma.
> [...]
> no, jest to wkrętka.
> W międzyczasie zaistniała jeszcze dieta odkwaszająca (zwłaszcza żołądka... jeśli
> komuś się to uda to dostanie zasadowicy i skończy w szpitalu), zapewne po to
> żeby ludzie bedący na diecie bezglutenowej mieli od razu rozpisaną dietę jak już
> zachorują na cukrzyce. I bezcukrowa (tak jakby to było możliwe zrezygnować z
> cukrów i przeżyć... bez glukozy to śmierć organizmu nastąpi w zasadzie
> błyskawicznie, już bez wody i generalnie jedzenia pożyje się dłużej. A bez
> fruktozy - to plemniki nie będą brykać :). To są takie celebrydiety....
Ty jesteś chyba lekarzem, ja nie mam szans z Tobą w dyskusji-tym
bardziej, że nie mam dzisiaj szczególnie głowy do myślenia.
> Co innego nie podawanie pożywienia z glutenem dzieciom do pół roku życia. To
> się powinno stosować.
> Generalnie dzieciom do pół roku to wielu rzeczy się nie powinno podawać, bo to
> taki wiek gdzie układ odpornościowy wciąż się rozkręca.
Do pół roku to na ogół trzeba powstrzymać się z produktami z mąką. Ale
teraz jest tyle fajnych i pysznych jedzonek dla malutkich, że mnie aż
ślinka leciała i czasami dla siebie kupowałam też te kaszki owocowe, czy
słoiczki z owocami.
Zupki ze słoiczka to nawet nie spróbowałam, ale mój niuniuś kochany
lubił. Miał dobry apetyt. Jest silny jak kulturysta. Różne sztuczki
robił jak jeszcze nawet chodzić nie potrafił. Chciał zrobić pirueta na
głowie, ale to mu się nie udawało i dobrze, że mu się nie udawało.
Podpatrzył jak tańczą break danse, i on też tak tańczył (na
czworakach!). Popis był super.
Ech, znowu się rozpisałam i mogłabym tak bez końca, bo tak bardzo,
bardzo go kocham.
> [...]
> poziomie 6-10 latka. Zdrowego 6-10 latka, a zdrowy 6-10 latek może se chorować
> 6-8 razy do roku/lub na sezon. Bardzo pocieszające) i generalnie szczepienie
> daje mi tylko tyle że wiem że nie wyląduje w szpitalu z 40 stopniową gorączką.
> Bo że zachoruje i to pewnie jako pierwsza, i nawet 2-3 razy na sezon to akurat
> niestety mam jak w banku.
> A wiem to bo raz się nie zaszczepiłam na te grypę, i właśnie wylądowałam w
> szpitalu z powodu grypy. Prawdopodobnie nabijając jakąś statystykę.
> NOP-owcy grożą mi śmiercią samym swoim istnieniem :D

Może ta szczepionka Cię uzależniła. Ja się zastanawialam, czy się zaszczepić, ale
doszłam do wniosku, że się nie zaszczepię. Mam co prawda czas do namysłu do
listopada.