Re: Takie tam o glutenie

From: "WhiteD" <...@...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
<or8gd8$qmp$1@news.icm.edu.pl>
<59da0f4d$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
<ordrtg$b5v$1@news.icm.edu.pl>
Subject: Re: Takie tam o glutenie
Date: Sun, 8 Oct 2017 23:34:51 +0200

Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
news:ordrtg$b5v$1@news.icm.edu.pl...
> Podobno jak się guza nie narusza to on może się nieuaktywnić.

Guz jest akurat aktywny z definicji. Jest wiecznie aktywny, w zasadzie to takie
zombie (albo Hulk). Generalnie z tego co mi mówił znajomy onkolog to na dziś
jest zasada, że albo wycina się guza w całości, łącznie nawet z fragmentami
zdrowej tkanki jeśli trzeba - albo wcale. Bo kiedyś cięto byle ciąć; a
faktycznie taki naruszony guz bardzo szybko odrastał i z jakiegoś powodu było
potem więcej przerzutów. Może to dlatego że miał ułatwioną drogę po organizmie -
nie wiem.
W każdym razie przypadki ludzi którzy chodzili z jakimś ładnym guzem, który by
ich zabił ale oni zgineli wcześniej to nie jest taka wielka sensacja - nawet
zdarza się u młodych (no młodszych niż 70 lat) osób. Ktoś ginie w wypadku
drogowym, trafia na stół a tam wychodzi że ma wielkiego guza gdziekolwiek.
Rodzina zwykle robi wielkie oczy, bo oni nie słyszeli żeby ta osoba na cokolwiek
się skarżyła, lekarz też nic nie wie... generalnie guz może się rozrastać w
tempie przez siebie obranym i dowolnym; a ciężko ustalić ile "ma" ten konkretny.
OIDP to w którymś odcinku Doktor G, była taka sytuacja z facetem co wyjątkowo
głupio umarł (przeżyć wypadek samochodowy, z dachowaniem ale się udusić) i na
sekcji znalazła mu gdzieś tam guza.

> Różne "szopki" się dzieją.

Generalnie panowie są "lepsi" od pań. Choć panie gonią, gonią - zwłaszcza te
ostatnie pokolenie, mam wrażenie że 10-15 latki źle rozumieją termin
"emancypacja".

> Czytałam gdzieś wczoraj, że mają ukrócić reklamowanie suplementów.

Powinno. Zwłaszcza suplemento-leków na dziwne schorzenia.

> Kiedyś się kupowało dobre żelazo niemieckie tylko w aptece z lekami
> zagranicznymi.
> Drogie było, ale niemieckie lekarstwa zawsze były najlepsze.

Problem jest w zasadzie z niektórymi firmami - nie ze wszystkimi. Generalnie nie
jest zakazane importowanie suplementu, legalne - a nie w kole samochodu - i nikt
nikomu nie może zabronić napisać sobie na pudełku "made in France" czy "made in
Germany". Zwłaszcza że te suplementy często docierają luzem, ot jak wyszły z
fabryki to do pudła czy wora...
Nie żeby produkowane przez firmy krzaki w Polsce środki były lepsze - bo to
czasem jest... tragedia.

> Mnie lekarz okulista kazał kupić sobie suplement diety Vitroft na ciałko
> szkliste dna oka i mi naprawdę to pomogło.To jest wyciąg z pestek winogron.
> Do dzisiaj nie mam problemów z latajcą muchą przed okiem.

To to :D

> Nie podoba mi się to Me. To jest jak meeeeee.

Ale to jest moje Me :D Mnie ma się ono podobać, reszty świata to ja nawet nie
pytam.

> W mieście, w którym mieszkam nie ma już normalnej kapusty kiszonej i ogórków.
> To co sprzedaja jest kupowane hurtem na jakichś giełdach hurtowych i potem
> sprzedawane w sklepach i na bazarkach.
> Powinnam sobie ukisić i byłabym szczęśliwa, że jem dobrą kapustę, ale mi się
> po prostu nie chce.

Bo kiszonki dopiero nadejdą. Choć w zakresie kiszonek i tak mistrzami są szwedzi
i ich kiszone śledzie.
Po za tym pochodzę z ludu gdzie da się nawet ukisić kalafiora... Niestety
ponieważ Turcy i Ormianie nie dogadali się w tej kwestii, to nie powiem ci kto
był pierwszy. Mamy ten sam problem z kebabem. Przynajmniej wiadomo od razu że
gołąbki i hummus to Egipskie dania...

> Nie wiem. Może po samej wit.D jest mi niedobrze.

Raczej nie, bo wtedy byłoby ci niedobrze w każdy dzień słoneczny bez sporej
ilości olejku do opalania z filtrem setką :D

> Orzechów bezglutenowcy nie powinni jeść.

O ile nie są dodatkowo uczuleni to jeść mogą. Choć z kupnymi trzeba uważać, bo
niektóre marki są zanieczyszczone, no i odpadają smarowidła z czekolady i
orzechy w skorupce.

> Później możesz żałować tego, że nie masz dziecka i zazdrościć tym co mają
> chociaż jedno dziecko.
> Znam parę takich osób.

Hmm mam 11-ścioro rodzeństwa. Część tego rodzeństwa ma już dzieci w ilości 3+.
Nawet jak czasem dopada mnie myśl o posiadaniu dzieci, to idę z wizytą do
siostry i po 30 minutach kakofonii mi przechodzi :D.
Jak my to mawiamy - nie po to zostawałyśmy lesbijkami żeby mieć dzieci. Raczej
wprost przeciwnie.

> Oj! To jest tragiczne. Bardzo Ci współczuję.

Są gorsze rzeczy w życiu, a do tego można się przyzwyczaić (no i od czego są
maście przeciwbólowe).
Choć myślę że może być to jakaś podstawa mitologii autyzm/asperger i
szczepionki, że niby objawy pojawiają się po szczepieniu... zapewne objawy były
wcześniej ale były słabo widoczne (jak to u małych dzieci), ale taki ból to może
prowadzić do jakiejś bardzo negatywnej reakcji, takiego wycofania się.
Spektrumowcy tak mają, dlatego potrzebna jest terapia - żeby sobie nauczyć
radzić z problemami, a nie spier%$ jak struś pędziwiatr do swojej norki. Choć
reakcje mogą być różne, jedni się wycofują inni dostają szału, bo niestety to
nie jest jednolite zaburzenie...

> Życzę owocnej pracy :-)

Czasem jest to praca w stylu "WTF co ja pacze"...

Iwona

---
Avast.