Re: Tesciowie/rodzice zakres praw

Date: Tue, 30 Oct 2007 13:57:35 +0100
From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Tesciowie/rodzice zakres praw

Jagna W. napisał/wrote dnia/on 2007-10-30 11:50:

> Dlaczego mimo wszystko nie potrafiłaś się zdobyć na obiektywizm?

Obiektywizm nie ma tu nic do rzeczy. Obiektywnie możne sobie
dyskutować z mężem, poza okiem i uchem rodziców. Chodzi o to,
że teraz ten mąż i ta żona stanowią jedną rodzinę i winni być
lojalni *przede wszystkim* wobec siebie, a dopiero w dalszej
kolejności wobec swoich dawnych rodzin - zwłaszcza wobec "zagrożeń
z zewnątrz". Jeśli rodzice jednego z małżonków wchodzą w spór z
tą nową rodziną lub drugim małżonkiem, to rodzice/teściowie stają
się takim zewnętrznym zagrożeniem dla jedności tej rodziny.
W takiej sytuacji dziecko powinno stanowczo "odciąć pępowinę" i
stanąć po stronie swojego małżonka.

Nie mówię oczywiście o sytuacji patologicznej np. prześladowania
jednego z małżonków lub dzieci przez drugie, a rodzice występują
w obronie swojego dziecka lub wnuków - tylko o zwykłej różnicy
poglądów, n.p. co do rodzinnych zwyczajów lub wychowania czy
pielęgnacji dziecka.

Pozdr,
--
ŁK