Re: Traktowanie Ani L.

From: Vicky Bonus <v...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Traktowanie Ani L.
Date: Tue, 21 Nov 2000 12:28:34 +0100

"sos3n" <s...@p...pl> napisał / wrote:

> a czym ze jest egzystencja czlowieka jak nie pogonia za boskoscia ? zobacz
> sobie na kosciol katolicki... ( wylaczajac papierza gdyz jest to czlowiek
> niesamowity) ... na kler... zobacz sobie na islam... wszyscy ci fanatycy
> poczynajac od ks. Rydzyka...
> zobacz co sie dzieje przez nasza pogon za idealem.... wznosimy piekne
> meczety, katedry.... a nie potrafimy wyciagnac reki do kalekiego zebraka...
> nie zdajemy sobie sprawy iz boskosc polega nie na sleczeniu w zatechlych
> kosciolach, ale na pomocy potrzebujacym... znam wielu katolikow ktorzy
> [...]

Znowu generalizowanie! Posługujesz się skrajnymi przykładami i na tej podstawie
wyciągasz błędne wnioski.
Zgadzam się z Tobą, że wiele na świecie obłudy, zakłamania, itd, itp.
Wniosek jednak zły, a wiesz dlaczego? Bo na świecie istnieje wielu ludzi,
którzy faktycznie działają, a nie tylko teoretyzują, ale robią to pocichu.
Nie wykrzykują całemu światu, jacy to oni są chojni!O tym, że pani
Kwaśniewska pomogła dzieciom w domu dziecka wiedzą wszyscy. Jej łatwo dać coś,
bo posiada dużo. Nie oceniam jej intencji, ale podkreślam fakt, nagłośnienia
sprawy. Natomiast moja sąsiadka, starsza kobieta utrzymującą się z nędznej
renty, co miesiąc wysyła pieniądze sierotom. Prawie nikt o tym nie wie.
OK. To teraz małe porównanko.
Pani Kwaśniewska - abstrachując od intencji - czy jej postępowanie jest złe?
A też jeździ mercedesem...Nie wiem do jakiego ideału ona dąży : idalnej
kobiety, biznes woman,katoliczki, czy idealnej pani prezydentowej jej pieniądze
pomagają komuś.
Starsza kobieta - też dąży do idału - dobrego człowieka.
Jaki wniosek? Jakieś uboczne skutki dążenia do idaełu?
Z pozdrowieniami
Vicky