Re: Tuje z nasion czy sadzonek?

From: "AurorA" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Tuje z nasion czy sadzonek?
Date: Tue, 30 Jan 2007 18:36:05 +0100

Użytkownik wrote:
> Witam, trochę pusto na grupie, chyba przez te zawieje i pogodę
> zimową...
> A ja wiosny doczekać się nie mogę.
> A kablówki nie mam :) i mam pytanie, które mnie "męczy"
>
> Kupiłem niedawno nasiona tuji i parę wzeszło, nie wiem jak z resztą
> będzie, podobno czasem dłużej niż miesiąc kiełkują.
> Można też rozmnażać poprzez odcięte gałązki.. i tu pytanie:
> Co gwarantuje lepsze wyniki?
> - z nasion roślina kiełkuje i już cały czas rośnie,
> - a z odciętych gałązek (10 cm) nim wystartuje to też musi upłynąć
> trochę czasu na ukorzenienie.

> [...]

Jasne że z sadzonek (z odciętych gałązek). Z nasion rozmnaża sie takie
iglaki jak sosny, świerki, jodły (też nie wszystkie).
Thuje dają świetne wyniki w ukorzenianiu. Podłoże pół na pół piasek z torfem
+ ukorzeniacz do iglaków+ zraszanie.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net