Re: Warzywnik.

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: Warzywnik.
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Wed, 6 Jul 2016 12:17:31 +0200

Dnia Tue, 5 Jul 2016 23:35:36 +0200, Krycha napisał(a):

> ŁaŁ, co to za ziemia, że chwasty nie chcą rosnąć ;-).

W tym roku wyjątkowo pielę chwasty co tylko żywe, tj. na bieżąco - to w
ramach kolejnego etapu mojego autorskiego programu odchudzania (pierwszy
etap był najbardziej owocny i polegał na własnoręcznym odzyskiwaniu ziemi
pod warzywa z megazaperzonego ugoru). Jak widać po ziemi - program ten jest
bardzo skuteczny, a i ja odczułam skutki w postaci -6 kg, więc chyba
opatentuję sam program, a i może BeFit-Farm założę u siebie na miejscu -
jeśli potrzebujesz schudnąć, to udzielam zniżki na 1-szy turnus dla
pierwszych 3 chętnych ;-D

> Ogórecznik jest dla dekoracji, czy do celów spożywczych?

I to, i to. Kocham tę roślinę za jej ogórkowy smak w wczesnowiosennych
sałatkach, piękny pokrój i kosmate liście oraz urokliwe kiście błękitnych
kwiatów. Jest piękna w każdej fazie rozwoju niczym te chwasty z opisów
Bruno Schulza, które znam niemal na pamięć. Poza tym mało jest latem
kwiatów błękitnych w ogrodzie. Wśród warzyw mam (czego jeszcze na zdjęciach
nie widać, bo kwiaty jeszcze nie urosły - późno sadzona rozsada) też
nagietki, aksamitki, kosmosy, lewkonie, ostróżki, ozdobne słoneczniki, ale
nic nie dorównuje ogórecznikowi. No, mooooże ostróżki :-))

> A pomidory i papryka dobrze rośnie w tych rowkach?

Tak, bardzo dobrze (mam je także w tunelu foliowym) - bo u mnie gleba
lekka, piaszczysta, więc rowki są wręcz koniecznością, aby dostarczyć
wilgoć w dostatecznej dawce pod każdą roślinę czy to konewką, czy
zraszaczem. Przy długich okresach upału, jak ostatnio, gleba bywa
przesuszona, więc bez rowków nie dałoby rady nawodnić roślin, bo woda
spłynie po powierzchni (i tylko rachunek za wodę rośnie, zamiast roślin)
i/albo wyparuje, zanim w ogóle zmoczy choćby tylko wierzchnią warstwę :-(