Re: Wok z telewizora

From: "emc" <e...@e...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wok z telewizora
Date: Sun, 3 Sep 2000 16:07:32 +0100

>99 ZŁ W Texaco strasznie ciężki znaczy dobry.
>
> Pozdrawiam Stefania

Prawdziwe chinskie woki nie sa z zeliwa ale ze stali.
Musialy byc stosunkowo lekkie aby sie szybko rozgrzewaly i latwo
bylo podrzucac - mieszac smazona potrawe.
(braki paliwa byly tym co wplynelo na charakterystyke kuchni chinskiej;
produkty rozdrobnione na male kawaleczki aby sie szyko gotowaly i
stalowa (najlepiej wyklepana i dobrze wypalona) patelnia)

Ale wcale nie znaczy ze nie mozna uzywac zeliwnych - jesli komus taki
odpowiada i dobrze mu sie na nim gotuje to, to jest najwazniejsze.
Tylko wydaje mi sie ze te zeliwne sa duzo drosze, a czy lepsze to
nie potrafie powiedziec bo sama nigdy nie uzywalam. zeliwnego.
W chinskich sklepach widzilam tylko stalowe (z okraglym dnem do
otwartego paleniska i z plaskim na domowe kuchenki) i najczesciej
z jedna dluga raczka taka jak przy zwyklych patelniach, czasami sa
tez takie z dwoma uszami jak przy rondlach te sluza raczej do gotowania
plynych potraw a nie do smazenia.

Ewa