Re: Wszystkim

Subject: Re: Wszystkim
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sat, 16 Feb 2019 10:10:02 +0100

W dniu 2019-02-15 o 08:39, j...@o...pl pisze:

> przepraszam Bardzo, że wszystkie prawa fizyki w naszym wszechświecie
> zostały zdeterminowane pod istnienie struktur, które sprzyjają życiu, to jest
pewne; znaczy pewne na tyle, że każdy najdrobniejszy błąd uniemożliwiałby
> życie cielesne.
> stąd właśnie najbardziej prawdopodobnym jest, że Bóg Stwórca istnieje,
> natomiast ja wiem to także stąd, że do mnie przemówił.
>
> także, w moim logicznym rozumowaniu, a Bóg jest cholernie logiczny,
> naprawdę nie da się przyjąć, że jakakolwiek Istota istniała wcześniej,
> aniżeli warunki na jej zaistnienie.
>
> naprawdę inaczej nie mogę wytłumaczyć ani istnienia Boga Wszechmogącego,
> tym bardziej Samoistnego Istnienia Wszechczasoświata, w którym Bóg mógł zaistnieć.
>
> pozdrawiam,
> jacek

Tak, tylko jedno wydaje się być wielce prawdopodobne - że Stwórca, a
właściwie Stwórcy istnieją bądź istnieli. Pojedynczy Stwórca nie
tworzyłby rzeczywistości (czyli materii, życia itd) w takich
skrajnościach. W więc było ich co najmniej dwu - jeden reprezentujący w
naszym rozumieniu Dobro a drugi Zło.