Re: Zdrowe obiady

Data: 2011-01-07 09:03:07
Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: Paulinka <p...@w...pl>

medea pisze:

> U nas tylko pulpetu wchodzą w grę. Maja nie lubi smażonych mielonych.

> Z rybami niestety jest problem.

> Za wątróbką nie przepadamy, ale ona akurat do wybitnie zdrowych nie
> należy. ;)

Ma dużo witaminy A. Od czasu do czasu drobiowa wątróbka jest nawet zalecana.

> A to co za ciekawostka? Podziel się przepisem.

Nic oszałamiającego ;) Gotowa mieszanka chińska Hortexu (kiełki bambusa,
grzybki mung, marchewka, seler, por cebula) do tego kawałki piersi z
kurczaka mocno doprawione przyprawą chińską 5 smaków i sosem sojowym,
lekko zaciągnięte mąką ziemniaczaną i podane z ryżem.

Moje dzieci mówią na to chińskie jedzonko ;)

> My lubimy najbardziej udka.

U nas każdy coś innego, więc poszłam na kompromis i piekę w całości.

> Zapomniałam o gołąbkach. Oczywiście uwielbiamy, ale tylko ze młodej
> kapusty.

U nas kapusta robi raczej za element scalający całość. Podobnie jak
faszerowana papryka, czy cukinia, jakoś nikt nie chce jeść tego co na
zewnątrz :)

> Placki kiedyś robiłam, ale raz Maja mi po nich nieźle haftowała, więc
> już nie robię. Nie wiem, czemu, może za tłuste były?

Nie jest to najlżejsza potrawa to fakt.

> Tych zup to Ci zazdroszczę, bo ja lubię zupy, ale zazwyczaj jak
> poszaleję i jakąś ugotuję, to potem muszę ją sama zjadać.

Szkoda, bo to jedno z najszybszych w przygotowaniu dań i można dużo
warzyw przemycić.

> U mnie też jest sałatka typu szwedzkiego własnej roboty, ale nie wiem,
> czy poza walorami smakowymi ma ona jakieś wartości odżywcze. Maja ją
> bardzo lubi. Stwierdzam, że muszę się porządnie wziąć za wdrażanie
> surówek, może coś się uda z tym zrobić.

Pewnie nie ma, ale rzadko się zdarza, żeby to była jedyna
surówka/sałatka na talerzu.

> No a wątek rozpoczęłam w poszukiwaniu inspiracji, więc może trochę
> dzięki Tobie urozmaicę to nasze menu. Dzięki. :)

Z myślą o tym się rozpisałam :)

--

Paulinka