Re: Zdrowe odżywianie się

From: Fragile <s...@o...pl>
Subject: Re: Zdrowe odżywianie się
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 24 Jan 2014 21:00:01 +0100

Dnia Thu, 23 Jan 2014 18:29:17 +0100, Ikselka napisał(a):

> Przepraszam, ale to wierutna bzdura, urbanlegend jakich mnóstwo

Żadna urban legend.

> (jak np z
> to, że masło nie dymi jeśli się je zmiesza z olejem). Organizm spala w
> zależności od wydatkowania energii. Jeśli nie wydatkuje energii, to nie
> spala kalorii. Czyli najpierw musi być zapotrzebowanie na kalorie w postaci
> wydatku energii, a potem spalanie. Samo dostarczanie jedzenia (kalorii)
> niczego nie prowokuje - można dostarczać i wcale nie spalać, wydatkujac
> energię może tylko tyle, co na trawienie.
> Jednym słowem: leżąc i jedząc 5 razy dziennie co 3 godziny - NIE
> SCHUDNIEMY.

Zaraz, zaraz :) Nie było mowy o ruchu/ćwiczeniach, a jedynie o sposobie
odżywiania. O ruchu w ogóle nie wspominałam, bo to oczywista oczywistość,
że wskazany. Ty zresztą też o tym nie wspominałaś we fragmencie, do którego
się odniosłam, natomiast o częstych małych posiałkach już tak...
Masa osób z nadwagą w ogóle nie ma ataków głodu, więc te częste małe
posiłki mające na celu ich wyeliminowanie zdawałoby się nie mają racji
bytu. A jednak mają :) Osoba z nadwagą jedząca dajmy na to 2 duże posiłki
często chudnie tylko w wyniku przejścia na 5-6 małych posiłków. Cały
matabolizm się zmienia/zakłóca, gdy organizm nie otrzymuje przez dłuższy
okres czasu pewnej ilosci kalorii. Wszystko spowalnia. Po spożyciu małego
dobrze zbilansowanego posiłku, cały łańcuch procesów metabolicznych zostaje
uruchomiony, masa hormonów i enzymów się wydziela, układ krążenia inaczej
pracuje, co pociąga za sobą korzystne efekty, jeśli chodzi o osiągnięcie i
utrzymanie pożądanej wagi. Tak więc jest to bardzo ważna składowa zdrowego
sposobu odżywiania oraz zdrowego stylu życia.

> To akurat tylko hipotezy z tym "oszczędzaniem". Gdyby to była prawda, to im
> dłuzej głoduje, tym więcej by oszczedzał. Pytanie tylko z czego? Z czego.

Po prostu nie spala tego co ma.
Po _bardzo_ długim okresie głodówki zaczyna spalać zapasy. Ale najpierw
stoi w miejscu. Oczywiście są zwolennicy kilkutygodniowyh czy nawet
kilkumiesięcznych głodówek, ale ja jestem zdecydowaną przeciwniczką tak
ekstremalnych kroków.

> Chciałam zauważyć, że słowo "rezygnacja" należy rozumieć w okreslony sposób
> - w warzywach jest sporo węglowodanów, np marchew gotowana ma wysoki IG.
> Cukry w owocach też swoje robią.

A to oczywiste.

M.