Re: Zielone szparagi

From: "af" <f...@p...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Zielone szparagi
Date: Mon, 24 Jan 2000 19:43:44 -0800

The_Islander <s...@u...net> wrote in message
news:1eAg4.31073$X3.626168@news.tpnet.pl...

> Nie wiem czy zauwazyles ale zbierali je jakos meksykansko wygladajacy
> robotnicy rolni a wiesz, ze pracownicy nielegalnie pracujacy akceptuja
> równiez niskie b. stawki placy. Amerytkanski rolnik moze tylko ich
> nadzorowal :-))
>
> Pozdrawiam,
>
> Marek.
Nie jest to temat "kuchnia", ale skoro juz jest to moze cos powiem. Nikt nie
zmusza meksykansko wygladajacych robotnikow rolnych do pracowania za b.
niskie stawki placy, (tak jak nikt nie zmusza Polakow na Wschodnim Wybrzezu
USA do zrywania rakotworczych izolacji azbestowych.) Wrecz przeciwnie,
przelaza przez kolczaste zasieki ryzykujac zdrowiem albo placa "kojotom",
czyli szmuglerom ludzi wysokie stawki za to zeby sie do tej nisko platnej
pracy dostac .Ale wiekszosc pracownikow rolnych pracuje tu legalnie, maja
nawet swoj zwiazek zawodowy pracownikow rolnych. Placa jest tu regulowana,
bo sa stawki minimalne ( obecnie 5.75 dolara za godzine) a oprocz tego
platne maja za kazdy zerwany funt, kosz,. skrzynke itp....( bodziec do
szybkiej pracy ). W sumie,. praca napewno ciezka, ale za taka sama prace w
Meksyku musza miesiac pracowac na to co tu zarobia przez dzien....
F.