Re: Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy

Data: 2012-10-29 15:53:30
Temat: Re: Zimowy gulasz dyniowo-cukiniowy
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Mon, 29 Oct 2012 07:47:51 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Oczywiście - gotowałam zgodnie z przepisem - czyli z dyni piżmowej ;-) Namówiłam
mamę do hodowania jej na działce - i mam teraz mnóstwo dyniowej przyjemności ;-)

Nie wiem, czy też masz wrażenie, że nasiona tej dyni sprzedają u nas
kiepskiej jakości - nie wszystkie kiełkują, dlatego moczę je najpierw w
bibule do czasu skiełkowania, potem skiełkowane wysiewam do doniczek, a
potem dopiero idą do gruntu, kiedy mam pewność.

> Wszystko w niej świetne - od smaku przez wielkość /jedna dynia w sam raz na 4
porcje, czyli dla naszej dwójki - obiad na dwa dni - nie grozi znudzeniem się/, po
przydatność do długiego przechowywania...

Wielkość fajna, bo ja ich no nie tnę, tylko rosną jak chcą - zatem mam przy
zbiorze owoce wszelkiego kalibru, można wybrać wielkość jaka akurat pasuje.
No i trwałość - ze wszystkich, które miałam, tylko piżmowe przetrwały aż do
wiosny.

> W tym woku popróbowałam też dyni hokkaido - i odtąd na zwykłe dynie ani okiem nie
rzucę! :-)Tylko piżmowa albo hokkaido!

Zwykła dynia też dobra - mąż uwielbia pestki z niej, te kupne się nie
umywaj do świeżo uzyskanych i wysuszonych samodzielnie, no a miąższ idzie
do dżemu - pół na pół z morelami, pychota. I mus do słoików na zupę (też
niezła), a w tym roku będe marynować dynię zwykłą "a la pomarańcza".
Pyszna jest także dynia pieczona z maslem, cynamonem, cukrem i gęstą kwasną
śmietaną - "a la szarlotka". Świetny gorący deser, po prostu poezja.
Przepis podawałam w zeszłym roku.
Hokkaido też uwielbiam i kupuję, ale jej nie sieję - mąż już strajkuje
jeśli chodzi o przygotowywanie ziemi na to wszystko, co mi się zamarzy :-)

(by XL)