Re: Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")

From: "Basia Kulesz" <b...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Złotlin (Kerria japonica "Pleniflora")
Date: Sat, 23 Jun 2007 20:22:18 +0200

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:137qna4f4amvg6c@corp.supernews.com...

> I jeszcze jedno, czy moze mi ktos wytlumaczyc, dlaczego po polsku nazwa
> złotlin chinski wystepuje w google 3,190 razy, a złotlin japonski 454
> razy, skoro nazwa ma w sobie JAPONICA?

a) roślina w ogrodzie wdzięczna, polecam posadzenie w miejscu, gdzie można
kosić mechanicznie wyrastające odrosty, A jeśli ma się wybitnie dużo
miejsca, np. kilkanaście m2, to można posadzić gatunek, roślinę o
pojedynczych kwiatach. Oglądałam go w tym roku w OB w Krakowie i mnie
zauroczył. Wracając do odmiany - nie jest do końca mrozoodporna, w czasie
surowych zim potrafi lekko przemarzać, ale odbija. Dalej - kwitnie bardzo
obficie, czasami powtarza kwitnienie latem. Pędy niektóre sztywne, inne dość
wiotkie, u siebie w ogrodzie podpieram lekko. Nadaje się na kwiat cięty,
można też zasuszać. Pędy zimą pozostają zielone i dekoracyjne.

b) nazwa japonica, bo Kerr czy kto to tam był przywlókł zielsko z Japonii,
ale ojczyzną tego gatunku są Chiny. No i polscy guru od nazewnictwa byli tym
razem precyzyjni :)

Pozdrawiam, Basia.