Re: Zwolnienie - chory może chodzić

From: "Jotte" <t...@W...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zwolnienie - chory może chodzić
Date: Thu, 9 Mar 2006 19:34:22 +0100

W wiadomości news:dumgec$b4m$1@atlantis.news.tpi.pl Paweł W.
<a...@s...pl> pisze:

> Czy to prowokacja?
Nie, skąd. Jak się twierdzi coś, co niesie za sobą konsekwencje natury
prawno-urzędowej (no i finansowej), to trzeba umieć podać podstawę prawną.
Inaczej to czcza gadanina.

> Czy sytuacje, kiedy ktoś jest chory i nie wie w
> momencie wizyty, gdzie będzie chorował zdarza się tak często? Dlaczego
> mam to udowadniać na gruncie prawnym.
Podałem wyżej.

> Było na szkoleniu ZUS.
I nie umiesz podać podstawy?? Kiepskie szkolenie...

> Miejsce
> przebywania można zapisać na marginesie, albo zamiast miejsca
> zameldowania. ZUS to zaakceptuje. Jeśli masz wątpliwości to zadzwoń do
> ZUS, to ci powiedzą. Jak w trakcie choroby zmienisz miejsce pobytu,
> wystarczy prawdopodobnie telefon do ZUS z taką informacją, ale lepiej
> wysłać poleconym informację i problem z głowy.
Z uporem maniaka, godnym lepszej sprawy ;), prosić będę o podstawę prawną
takiego obowiązku.

> Kwestia ZUS-ZLA dotyczy wypłacania zasiłku chorobowego i jak nie
> udowodnisz, że nie oszukiwałeś (np.dorabiając) będąc chorym (chodzi o
> sytuację, gdy nie zastano cię pod wskazanym adresem)
Ty nie możesz, czy nie chcesz zrozumieć? Jakim "wskazanym adresem"?
Ubezpieczony nic nie musi wskazywać, ZUS ma jego adres zameldowania i tyle.
Wybrać sobie sytuację, że chory np. zamieszkujący samotnie, leży i leczy się
w mieszkaniu nie swoim. lecz swojej konkubiny, bo tam ma opiekę. Myślisz,
że ma (czy miałby) obowiązek podać ZUSowi cudzy adres, adres osoby formalnie
obcej? A może jeszcze konrolerzy ZUS mieliby nachodzić tę osobe w jej
prywatnym lokalu i przeprowadzać w nim kontrolę? Kpiny.

> , to po prostu nie
> dostaniesz z ZUS pieniędzy.
Najdalej do czasu uprawomocnienia wyroku sądu, oczywiście... ;)

> A to by zapytali, czemu leczysz się w Polsce. Jeśli mieszkasz i
> pracujesz za granicą, to nie ZUS wypłaca ci zasiłek chorobowy.
Konfabulujesz. Kto powiedział, że tam mieszkam i pracuję? Tu pracuję, tu
jestem ubezpieczony i tu zachorowałem. A kurować się na leżąco będę tam,
gdzie mi się spodoba. I nic urzędasom z ZUSu do tego.

> Może sprawdź na własnej skórze.
Czytaj uważniej wątek. Juz pisałem, że sprawdzone.
I dlatego dla mnie EOT.

Jotte