Re: Życie nad przepaścią

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 16 Dec 2016 14:18:09 -0800 (PST)
<8...@g...com>
<o314lc$gch$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<o31a8v$m7t$1@node2.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<o31gd4$sg3$1@node2.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<o31l1p$1en$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<e...@g...com>
<o31nvv$49a$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Życie nad przepaścią
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 22:57:19 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> Rzeczywiście podejście winy z powodu zabicia Jezusa jest błędne. A tym
> bardziej powodowanie u innych poczucia winy.
> Chodzi o to że Jezus uwalnia od winy.

Jednak ten wspólny mianownik się poszerza, daj spokój, przecież nie masz
obowiązku być przekonany o reinkarnacji, w sumie toczymy boje o teorię
eschatologiczno-teologiczną.

No może różnica jest taka, że ta moja posiada empiryczne poszlaki i uważam ją
za najbliższą rzeczywistości pomimo kontrowersyjności tych poszlak, a ta Twoja
jest poparta najbardziej rozpowszechnioną wersją tradycji najbardziej znanej
religii zachodniej, której nazwę odmieniamy tu obaj we wszystkich przypadkach
i zawarta w większości innych wiar rozpowszechnionych na okcydentusie ;)
No i Ty nie możesz przyjąć Mojej z powodu wypowiedzi jednego z uczniów Jezusa,
która została na jakimś soborze włączona do Kanonu, a ja postrzegam te Twoją
jako prowizoryczną, ale od biedy dopuszczalną. Wyobraź sobie, że ja nie wymagam
nawrócenie Ciebie na Twoją wiarę, skoro ona ci służy jako skuteczne narzędzie
i to jest istotne w naszym sporze.