Re: biszkopt MagdalenyB

Data: 2001-07-17 14:07:44
Temat: Re: biszkopt MagdalenyB
Od: "grazyna" <m...@g...pl>

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
news:3B532868.AF16A9CE@west.net...

<ciach>

> Biszkopt, ktory zawsze wychodzi, jesli nic nie zmieni w sposobie
przyrzadzenia:
> 5 bialek
> 5 zoltek
> 2/3 szklanki cukru (165 gr)
> 1 i 1/4 szklanki maki (200gr)
>
> Rozgrzac piec do 180C/350F przez 15 minut lub dluzej.
> 24-28 cm tortownice wysmarowac maslem i wysypac maka, nie tarta bulka.
> Ubic bialka mikserem lub trzepaczka, i gdy srednio ubite, dodac powoli
> cukier, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem, okolo 2
> minut.
> [...]
zastrzezone.

Moja babcia mawiala: ,,Jestem stara jak oliwski las, ale ...." i tu
nastepowalo co co nigdy do tej pory sie nie zdarzalo. Otoz ja mowie to samo,
dodajac po ale: ... takiego biszkoptu jak Magdy Bassett jeszcze nie bylo!
Pieke biszkpoty od lat, wedlug roznych przepisow i zawsze do pewnego momentu
cudownie w piekarniku rosly, a potem
albo dostawaly glebokiej zapasci srodka
albo odklejaly sie od bokow i zaginaly do srodka
albo - juz nie bede sie denerwowac przypominaniem :-(((
Ale nie dalej niz tydzien temu skusil mnie przepis Magdy na trort ananasowy.
Bez wielkiej nadzei wstawilam biszkopt do pieca i, o cudzie! Nie tylko sie
nie zapadl, nie sklesl ani nie poskrecal, ale wurosl ROWNIUTKI, PROSCIUTKI a
do tego jaki SMACZNY!!!

Bylam oczarowana i uroczyscie, w obecnosci swiadkow slubowalam, ze odtad juz
tylko i wylacznie biszkopty bede prokurowac wedlug receptury Magdy B.!!!
Grazyna