Re: brrr mikrofalom!!!

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: brrr mikrofalom!!!
Date: Tue, 28 Aug 2001 07:50:44 +0200

Herbatka <b...@d...com.pl> wrote:

> [...]

A jakie to mogloby byc niby dzialanie? W mikrofalowce stosowane sa fale
radiowe o czestotliwosci 896 MHz, zblizonej do tych stosowanych w
telefonach komorkowych GSM (880 i 960 MHz), tyle ze kuchenki maja
znacznie wieksza moc. W przeciwienstwie do telefonu kuchenka jest
jednak dokladnie ekranowana. Najslabiej ekranowane sa szklane drzwiczki
, ale tez na tyle dobrze, ze jezeli ktos nie patrzy z bliska caly czas
na potrawe (fale silnie dzialaja na siatkowke!), to nic sie nie moze
stac.
Fale radiowe z kuchenek mikrofalowych nie wzbudzaja tez zadnej wtornej
promieniotworczosci w gotowanych potrawach.
Natomiast, poniewaz gotowanie trwa krocej, w nizszej temperaturze i bez
wody, to potrawy zachowuja po ugotowaniu wiecej witamin i soli
mineralnych. Nie zachodzi tez reakcja Maillarda i trudno o przypalenie
potraw, wiec nie tworza sie zwiazki rakotworcze.

Wladyslaw