Re: chrzest 2

From: Adam Moczulski <a...@d...pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: chrzest 2
Date: Mon, 13 Jun 2005 22:50:11 +0200
<d8bc98$gsr$1@inews.gazeta.pl> <d8cnnu$bl3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jl4g$2t$1@inews.gazeta.pl> <d8jor4$gg0$2@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jros$4m8$1@inews.gazeta.pl>
<h...@4...com>
<d8k7pj$5dp$2@nemesis.news.tpi.pl>
<42ada5d5$0$2117$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8k9h2$qis$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42ada9cc$0$2129$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kbcj$8v6$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adb99c$0$2115$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8khcm$h6l$4@nemesis.news.tpi.pl>
<42adcda2$0$2120$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kkbv$blr$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adea5c$0$2139$f69f905@mamut2.aster.pl>

Agnieszka napisał(a):

> od

> Andersen na pewno by się ucieszył, że jego bajki stawiasz w jednym
> rzędzie z całkiem sporym nurtem filozoficznym. W każdym razie
> gratuluję odwagi, ja bym tak nie potrafiła.

Biblia to nie jest nurt filozoficzny.

> A taka wersja dla dzieci to ma więcej wspólnego z oryginalną Biblią
> czy z opowiadaniem bajek?
> A ciurkiem to ja różne rzeczy czytałam w życiu. Z encyklopedią na
> czele.

> No spodziewam się, taki unikat to trochę pewnie kosztował. Pod jakim
> pseudonimem ukrywasz się na listach najbogatszych?

Bond. James Bond.

> (bo t

> Pudło. Próbuj dalej.

Znaczy "kolekcja dwójek" użyłaś w przenośni ?

> twierdzisz,

> Proponuję zapytać panią od polskiego co oznacza "czytanie ze
> zrozumieniem".

Twierdzę że Mistrz i Małgorzata może być zrozumiały tylko dla kogoś kto
ma zna bardzo dobrze kulturę chrześcijańską. Dla pozostałych, tu
przykład Japończyka, jest to powieść kompletnie niezrozmiała.

> Ja rozumiem, że ta dyskusja dość długa się zrobiła, niemniej pisanie w
> kółko tego samego 20x w nadziei, że w końcu załapiesz to mnie chyba
> jednak nie bawi. Zwłaszcza, że niżej jest to co jest...

Może napisz raz, ale za to przekonywująco. Albo dobrze, ułatwię Ci.
Otóż w twoim mniemaniu jesteś w stanie sensownie zinterpretować dowolny
tekst, pochodzący z dowolnej kultury. Otóż ja się z Tobą zgadzam, o ile
pominąć słowo "sensownie".

> Biblią

> gdzie

> starożytnej

> niż

> wiedzy

> półce.
>
> A te braki to się zalepia kartkami z Biblii? Trzymanej na półce
> oczywiście.

> nie

> zgadywać ?
>
> A kto jest uznawany?

No właśnie nie ma arcydzieł uznawanych przez wszystkich. Dlatego pytam
o Twój kanon.

> No przestań się w końcu krygować i błyśnij
> erudycją, pokaż nam wszystkim jakie to niewybaczalne braki w
> wykształceniu mamy i jakim niegodnym puchem marnym jesteśmy przy
> Tobie. No nie daj się prosić.

Niestety.

> Bo z dyskusji to i tak już nici...

Bo ?