Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
-for-mail
From: "Agnieszka" <a...@z...net>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
References: <d884ku$2e2$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8adb7$lb3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8bc98$gsr$1@inews.gazeta.pl> <d8cnnu$bl3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jl4g$2t$1@inews.gazeta.pl> <d8jor4$gg0$2@nemesis.news.tpi.pl>
<d8jros$4m8$1@inews.gazeta.pl>
<h...@4...com>
<d8k7pj$5dp$2@nemesis.news.tpi.pl>
<42ada5d5$0$2117$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8k9h2$qis$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8k9tc$snl$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d8kdu5$78q$1@news.onet.pl> <42adbc0c$0$2136$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kho4$l63$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adc9de$0$2116$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kilp$so7$1@nemesis.news.tpi.pl>
<42adce04$0$2112$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8kkcl$blr$2@nemesis.news.tpi.pl>
<42ade7a6$0$2125$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d8krj8$7oj$1@nemesis.news.tpi.pl>
Subject: Re: chrzest 2
Date: Mon, 13 Jun 2005 23:02:38 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Lines: 66
Message-ID: <42adf2ae$0$2133$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Date: 13 Jun 2005 20:55:10 GMT
NNTP-Posting-Host: 62.121.95.81
X-Trace: 1118696110 mamut2.aster.pl 2133 62.121.95.81:63187
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.rodzina:77882
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w
wiadomości news:d8krj8$7oj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Agnieszka napisał(a):
> >>
> >>>>>Teza, że może istnieć wiele interpretacji dzieła jest
karkołomna?
> >>>
> >>>To
> >>>
> >>>
> >>>>>ja jakieś dziwne szkoły kończyłam. A podobno niezłe były.
> >>>>
> >>>>Uczyli że 2+2=dowolnie ?
> >>>
> >>>
> >>>Noooo.... uczyli, że niekoniecznie musi równać się 4. Ciebie nie
> >>>uczyli?
> >>
> >>Dopiero gdzieś na studiach.
> >
> >
> > Znaczy takie złe te moje szkoły nie były. Bo ja się jednak w
szkole
> > tego dowiedziałam. Ba, dowiedziałam się nawet, że trójkąt nie musi
> > mieć sumy kątów równej 180 stopni. I paru innych rzeczy też się
> > dowiedziałam.
>
> Gratuluję. Co prawda program szkoły jest deczko inny, ale na słowo
> uwierzyć muszę.
Nie wiem jak potwornym odkryciem to będzie dla Ciebie, ale wyobraź
sobie, że bywają (no w każdym razie kiedyś bywali) nauczyciele, którym
się włos nie jeży na samą myśl o tym, że mogliby przekazać młodzieży
coś ponad to, co jest bezwzględnie wymagane programem. Zwłaszcza,
jeżeli ta młodzież się zainteresuje i zapyta. Nie tylko szkoły miałam
wyjątkowe, ale i skład klas i nauczycieli specjalnie dobieranych?
Muszę sobie przypomnieć, może ja na Marsie te szkoły kończyłam. Albo
na Wenus...
>
> >>I myślę że Ciebie też najpierw długo uczyli
> >>regułek, w tym i regułek interpretacji literatury. I dopiero gdy
się
> >>przekonali że dobrze je opanowałaś to pozwolili interpretować po
> >
> > swojemu.
> >
> > Regułek to uczyli faktycznie, na matematyce głównie. Ale wcale nie
tak
> > długo. Pojętna byłam.
> > Za to regułek "co autor miał na myśli" nigdy nie musiałam wkuwać.
> > Miałam dziwne nauczycielki od polskiego widocznie, bo one stawiały
na
> > inteligencję i samodzielność myślenia u nas.
>
> Fajnie. I w związku z tym masz niepowtarzalną szansę wykazania na
> przykładach jakie to, nieosiągalne dla uczniów zwyczajnych szkół,
> osiągnięto rezultaty.
Nie wiem dlaczego nieosiągalne i nadal nie mogę sobie przypomnieć
jakie to niezwykłe (poza tym, że po prostu niezłe) szkoły kończyłam. I
nie wiem też jakąż to szansę zaprzepaszczam, ale na pewno mnie zaraz
uświadomisz.
Agnieszka
|