Re: co jadacie na sniadanie wielkanocne?

From: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: co jadacie na sniadanie wielkanocne?
Date: Fri, 18 Mar 2005 21:19:33 GMT

"Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> wrote in message
news:423b4156$0$1419$f69f905@mamut2.aster.pl...
>z ogromnym zainteresowanie czytalam kiedys, jak bardzo sie roznia potrawy na
> wigilie w roznych czesciach naszego pieknego kraju, zeby nie wspomniec o
> zagramanicy. ciekawa jestem, czy na sniadanie wielkanocne tez rozniaste
> rzeczy jadamy?

Sok, kawa, grzanka i owoce.
W wielu baaardzo katolickich miejscach na swiecie nie ma zadnych zwyczajow z tym
zwiazanych. Zreszta i sama niedziela wielkanocna nie jest zadnym specjalnie
obchodzonym swietem w duzej ilosci krajow "katolickich." W Ameryce Srodkowej (gdzie
przez duza czesc roku pomieszkuje) najwiekszym swietem jest Wielki Piatek i wtedy (po

normalnym sniadanku i lunchu) jemy na obiad rybke albo jakies inne "mariscos." U nas

w domu dodatkowo kupuje sie wedliny "u Niemca" i wali jakiegos dzikiego stwora - np.
iguane - w leb i na rozen. No ale tu caly Wielki Tydzien ("Semana Santa") to wakacje

na plazy bo upiornie goraco - najgoretsze dni roku.