Re: cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis

From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Sat, 23 Jul 2016 23:05:28 +0200

Dnia Sat, 23 Jul 2016 20:10:27 +0200, Gil napisał(a):

> Sezon na cukinie i kabaczki.
> Podaje najlepszy przepis.
> Cukinię umyć. Następnie pokroić w plastry 1-2cm.
> Nasolic i popieprzyć. Pieprz czarny lepszy od ziołowego.
> Polać olejem i poobracać.
> Włożyć w pojemniku do mikrofalówki na program ziemniaki.
> Dać tak 500 g dla średniej cukini. Co da 12 minut obróbki termicznej.
> Tak przygotowany kabaczek jest świetny w smaku, nie ma dodatków i
> zachowuje niska kaloryczność.
> Jedyna wada to jest taka, że kabaczek lubi sól i smakuje dobrze osolony.
> Toteż trzeba uważac ze solą jak któś ma nadciśnienie.
> [...]

O to to! - cukinia!
Mój przepis autorski - cukinia z grilla.

Młode, ale już dosyć wyrośnięte cukinie, tj jakieś 40 cm dł. i 8-10 cm gr.,
w fazie kiedy skórka jest jeszcze miękka, a ziarna w fazie mlecznej, tj
jeszcze małe i zupełnie miękkie - pokroić w ukośne plastry grubości półtora
cm.
Plastry oprószyć solą, wymieszać, umieścić w misce na godzinę-dwie, po czym
przełożyć na sito do dokładnego odcieknięcia.
Odsączone przełożyć znów do miski, osuszyć z grubsza kawałkiem papierowego
ręcznika włożonym do miski i poruszanym między plastrami.
Ręcznik usunąć, dodać oliwe lub olej, granulowany czosnek, harissę, pieprz
itp według gustu. Wymieszać, zostawić jeszcze na godzinę, aby cukinia
przeszła przyprawami.
Grillować kilka minut z obu stron.

Można podawać samą albo np. jako uzupełnienie do mięsa na obiad, zamiast
ziemniaków.

Pychota!