Re: czekolada do picia

Data: 2004-07-01 11:17:19
Temat: Re: czekolada do picia
Od: "eM eL" <b...@g...pl>

misiczka <s...@m...com> napisał(a):

> Witam :)
>
> Obejrzałam film "Czekolada" i zamarzyła mi się filiżanka prawdziwej, gęstej
> i aromatycznej czekolady na gorąco z bitą śmietaną na wierzchu.
> Przeszukałam archiwum i google, ale jakoś nie natknęłam się na żaden
> przepis, który gwarantowałby taki efekt, jakiego oczekuję.
>
> Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - będę wdzięczna.

Mozna kupic czeklade w proszku, ale to swietokradztwo. Moja szanowna
rodzina zmusza mnie do przyrzadzenia takiego oto cuda:

(zaadoptowane z jakiejs ksiunzki, ktorej tytulu nie pomne...) Aby czekolada
byla dobra, to nazlezy znalezc sposob aby mleko bylo aromatyczne (cynamon,
wanilia...) a najlepszy sposob to gotowanie.

1/4 szklanki slodkiej smietanki, bardzo swiezej
3/4 szklanki mleka, bardzo swiezego. Ja uzywam 1% ale to tutaj naprawde nie
jest istotne (smietanka!)
5 centymetrow biezacych cynamonu (w lasce. Mozna uzyc powtornie, ale tylko
jeden raz...)
1 ziarno wanilii przekrojone na pol, albo 1-2 lyzeczki od herbaty (w
zaleznosci jak kto lubi...) prawdziwego ekstraktu z wanilii. Jesli uzywamy
ekstraktu to nalezy dodac go dopiero po rozpuszczeniu czekolady. Ale lepiej
ugotowac ziarenko wanilii - smak jest nieco inny...
60g bardzo drobno pokrojonej (w wiorki) twardej czekolady. Ciemna i gorzka
jest najlepsza!
1/4 szklanki bitej smietany do dekoracji
ewentualnie 1-2 lyzeczki wiorek (startych na tarce) rozych czekolad do
posypania bitej smietany, ale to dekadencja :-)

No i slodki biszkopt - albo jaka inna slodka zaraza - do zagryzienia :-))))))

Lasuchy moga uzyc 125 g czekolady i/oraz 1/2 szklanki smeitanki i 1/2
szklanki mleka zamiast powyzszych ilosci ale ...osztrzegam... :-)))

Po pierwszej probie bedziemy wiedzieli czy potrzeba dodac cukru, ale raczej
nie...

Do garnka wlac slodka smietanke i mleko, dodac laske cynamonu oraz ziarna
wanilii, pomieszac i bardzo wolno podgrzac, po czym gotowac - mieszajac -
na bardzo malym ogniu pod przykryciem 15-20 minut. Wyjac cynamon i ziarna
wanilii, dodac czekolade, rozpuscic mieszajac i troche podgrzac ale juz nie
gotowac. Wlac do kubka(ow) udekorowac bita smietana plus ew. wiorkami
czekolady i voila, od razu idzie w biodra !

Jesli chcesz miec taka ladna bita smietane "z zakretasem", a nie masz
specjalnej pompki/dozownicy, to zrob rozek z mala dziurka z papieru
woskowanego i smietane z niego zmyslnie wycisnij.