Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: dzieci (wybitnie) zdolne
Date: Wed, 16 Nov 2005 09:15:42 -0600
Organization: Onet.pl
Lines: 83
Message-ID: <dlfif1$8un$1@news.onet.pl>
References: <dlaa03$rju$1@atlantis.news.tpi.pl> <1...@f...net>
<dlc8l1$sp2$1@news2.ipartners.pl> <dlcmi9$p20$1@atlantis.news.tpi.pl>
<dlct0r$8ap$1@news.onet.pl> <dlcur1$eq9$1@news.onet.pl>
<dlcvt5$ij6$1@news.onet.pl> <dld0s6$m65$1@news.onet.pl>
<dld19f$1dv1$1@news2.ipartners.pl> <dld4ft$21v$1@news.onet.pl>
<dld5bp$gag$1@opat.biskupin.wroc.pl> <dld6jp$9lp$1@news.onet.pl>
<dld72g$bbv$1@news.onet.pl> <dld9a0$j1k$1@news.onet.pl>
<dldb3s$pms$1@news.onet.pl> <dlet7c$d90$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: adsl-68-253-207-88.dsl.emhril.ameritech.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1132154145 9175 68.253.207.88 (16 Nov 2005 15:15:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Nov 2005 15:15:45 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2527
X-Sender: yd5Vj3bSuMtDUri1eEp0a2Xvtl/lpb72
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2527
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:5438
Ukryj nagłówki
"Moemi" <m...@n...vp.pl> wrote in message
news:dlet7c$d90$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> uwazam, iz jesli dziecko ma szacunek
>> do doroslego,
>
> Dziecko ma szacunek do każdej formy życia i z tym przyszedł chyba na
> świat.
chyba nie. szacunku to sie dzieco uczy.
> Jako dwulatek rozpłakał się, że zabiłam kwiatuszka na łące. I taka empatia
> wobec wszystkiego, co żyje utrzymywała się dośc długo. Natomiast
> obserwuję, że traci tę wrażliwość w procesie edukacji. Niedawno ułożył
> treśc
> zadań matematycznych, gdzie głównymi bohaterami były rozjechane koty,
> umierające z głodu przedszkolaki. Nie potrafię sobie tego wyjaśnić
> inaczej,
> jak jakimś ukrytym, tłumionym stresem, który wychodzi (całe szczęście) w
> takiej formie.
to zadanie raczej dla psychologa, czemu uzywa do zadan nie
kwiatuszki a rozjechane koty.......
>
>> i ma tego dosroslego za autorytet,
>
> IMO, bycie autorytetem wyklucza bycie nauczycielem i vice versa.
imo nic takiego nie ma miejsca.
>Nauczyciel
> uczy, pozwala na swobodę myślenia, nie narzuca swojego punktu widzenia,
> jako
> jedynie słusznego, jest rozluźniony, elastyczny w mysleniu, daje sobie
> prawo
> do zwykłej ludzkiej pomyłki i świat mu się na głowę nie wali, gdy takową
> popełni.
nauczyciel dziecko uczy w poznawaniu swiata. nie narzuca mu tego co on
sobie mysli, ale co mysli nauka. jak do tej pory spotykalam nauczycieli,
ktorzy
pomylke traktowali jako naturalny proces nauki i poznawania swiata.
> Autorytet jest sztywny, poważny, nadęty, nigdy się nie usmiecha, o
> autoironii nie ma nawet co marzyć, tylko on ma rację i będzie jej bronił
> do
> upadłego, nawet kosztem ośmieszenia się.
masz jakis zaburzony wizerunek autorytetu. To nie kapo w zakladzie
zamknietym.
(chcesz powiedziec, ze nie jestes dla swojego dziecka autorytetem?)
>O ile nauczyciela cechuje szacunek
> do siebie i innych i wzbudza go w innych, to autorytet gardzi sobą i
> innymi.
> Zastanawiałaś się kiedyś, po co autorytetowi autorytet, jakie swoje
> potrzeby
> zaspakajają kosztem innych?
autorytet nie kojarzy mi sie z negatywnya postacia. mama, ktora jest
autorytetem
dla dziecka, ma sama inne autorytety. nic nikogo nie wyklucza.
>> za nic, a na pewno nie za autorytet, plus nie jest nauczone szacunku
>> dla doroslego, i dla drugiej osoby, pozwala sobie na wyklocanie.
>
> Z moich obserwacji wynika, że "szacunek dla dorosłych" jest przykrywką do
> nadużyć wobec dzieci.
a ja widze, ze Twoje dziecko jest tylko przedluzeniem Twojego
podejscia w tym wypadku do nauczycieli i szkoly. i chyba przestaje
sie dziwic, czemu niegrzeczne zachowanie syna, traktujesz jako
niezaspokojone zdolnosci.
iwon(k)a
|