[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)

61. Data: 2015-12-01 17:41:20

Temat: Re: [gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2015 o 17:37 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> W dniu .12.2015 o 17:29 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> ślepaki to domena kolesi z przerostem prostaty.
> Idź do lekarza (w Polsce za darmo)

I nawet nie trzeba robiż zapasów - plecam :)

--
Trefniś

62. Data: 2015-12-01 18:15:42

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> http://sokinadziendobry.pl//systemfile/karta_kapusta
.png
> //ten ma 30 dni, ale za to w szkle, więc może i żywy, ale nie wybuchnie

Co Ty z tym wybuchaniem? :-)
Moim zdaniem to nie ta fermentacja o której myślisz... :-)

Czy kisisz ogórki w słoikach czy tylko w beczce?
Jeśli w słoikach, to czy pokrywek używasz metalowych?
Czy może masz szklane pokrywki i gumowe uszczelki w "wekach"?
Pytam, bo nie widziałem na kiszonych ogórkach w słoikach
aby metalowe wieczko było kiedyś wypchane gazami...

Fermentacja mlekowa nie produkuje CO2, alkoholowa produkuje.
Faktem jest, że czasem występuje fermentacja mieszana...

63. Data: 2015-12-01 18:21:25

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message

> I nawet nie trzeba robiż zapasów - plecam :)

Nie wiem co pijesz ani co wąchasz ale Ci się palce od tego plączą...
Zmniejsz dawki bo się jeszcze otrujesz!

Wracając do meritum: podejrzewałem, że XLka nie wie co to
blanszowanie bo sugerowała, że pomaga ono na kryształy
jakie tworzą się w czasie zamrażania warzyw. Dotarło teraz? :-)
O kryształach lodu bowiem i o zmianie szybkości gotowania
do miękkości rozmawialiśmy z Ewą a nie o zmianie koloru...
XL-ka wyskoczyła z blanszowaniem które, owszem, wpływa na kolor
warzyw ale nie chroni ich przed mechanicznym "rozpapraniem"
komórek i zmiany ich struktury wewnętrznej w czasie zamarzania.
A o tym rozmawialiśmy z Ewą, jesli nie zauważyłeś, Trefnisiu...

64. Data: 2015-12-01 20:59:11

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> [...]
zed+mro%C5%BCeniem

> Masti, chappeau bas.
> Przekomarzanek z innych grup nie przenosisz tutaj.

;)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

65. Data: 2015-12-01 20:59:22

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-11-24 o 03:20, yapann pisze:
> Gdzie kupić (i ewnetualnie jaki producent, jeśli ktoś używa i może
> rekomendować) butelkowany sok z kiszonej kapusty?
> Najchętniej jakiś prawdziwy (niedooctowany itp), w szkle jakby był to
> sup-wer (i eko :)).
> W Trójmieście pytam (ale może znacie jakieś produkty soku kapuścianego w
> innej okolicy, to się zorientuję czy i u nas ktoś dystrybuuje,,)

Wczoraj byłem w Selgrosie i zdziwiłem się bardzo na widok butelkowanego
soku z kiszonej kapusty właśnie. A jeszcze bardziej jak zobaczyłem też
sok z ogórków kiszonych. Cena, o ile dobrze pamiętam, około 3 złotych za
pół litra. Nie wiem jak z jakością, bo nie kupiłem.

Ale nie wiem, czy w Trójmieście jest Selgros :)

Pozdrawiam,
MW

66. Data: 2015-12-01 21:04:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Dec 2015 20:59:22 +0100, wolim napisał(a):

> A jeszcze bardziej jak zobaczyłem też
> sok z ogórków kiszonych.

O ile sok z kapusty kiszonej to (przy załozeniu, że istotnie wyciśnięty z
kiszonej kapusty, bez dodatku wody) rzeczywiście sok, no to sprzedawanie
wody z ogórków kiszonych po 3 złote jako sok - istne oszustwo i zdzierstwo.
--
XL
2005 - Islam ekspansywny:

67. Data: 2015-12-01 21:08:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pół litra. Nie wiem jak z jakością, bo nie kupiłem.
>
> Ale nie wiem, czy w Trójmieście jest Selgros :)

"Market Selgros - Hala Gdańska
adres: ul. Wodnika 79 (przy obwodnicy) 80-299 Gdańsk"
http://www.selgros.pl/

68. Data: 2015-12-01 21:58:35

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-01 o 21:04, Ikselka pisze:
> [...]
> wody z ogórków kiszonych po 3 złote jako sok - istne oszustwo i zdzierstwo.

Każdemu podług potrzeb :)

Jest popyt, to i podaż się znajdzie. Głupi klient kupi wodę po ogórkach
w cenie złota. Wystarczy go odpowiednio urobić.

Kolega pytał gdzie kupić wodę z kiszonej kapusty, to mu podpowiedziałem :)

Pozdrawiam,
MW

69. Data: 2015-12-01 22:04:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Dec 2015 21:58:35 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
> w cenie złota. Wystarczy go odpowiednio urobić.
>
> Kolega pytał gdzie kupić wodę z kiszonej kapusty, to mu podpowiedziałem :)

Może to jest i woda,to w butelkach. Jednak z prawdziwej kiszonej to sok się
wydziela - przy ubijaniu w naczyniu.

70. Data: 2015-12-01 22:30:24

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie rozumiem przymusu wewnętrznego do wciskania komuś swojej religii
żywieniowej
jak sama piszesz
> możesz sobie uważać sfermentowaną kapustę za świeżą, która spełnia warunki
> soku jednodniowego. Nic mi do tego.
i trzymajmy się tego podejścia.

ZTCW fermentacja nie niszczy enzymów, witamin,.. - fermenty są nadal żywe, a
nawet żywsze :> Inna kwerstia czy proces kiszenia nie ma jakiś usterek -
szczególnie zamierzonych (przemysłowych). Fakty związane z samym kiszeniem i
mrożeniem to jedno, a wszelkie zabiegi utrtwalające to drugie, po co tgo
pompować - dajcie żyć z tym porównywaniem 'co jest gorsze' - kiszenie czy
mrożenie :p. Obecnie utrwala się co się da coraz powszechniej, i coraz
powszechniej i sprytniej się ukrywa co się da. Pozostaje może wspierać
małych lokalnych producentów... To na pewno nie jest takie proste utrzymać
sie na rynku z dobrym (czytaj psującym się aka smakującym bakteriom i
drobnoustrojom) towarem.

Pao de Queijo
Rosół wieprzowy
Bulgur