jakie bezpieczne środki do zmywarki?

71. Data: 2017-01-10 09:33:33

Temat: Re: jakie bezpieczne środki do zmywarki?
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-01-09 o 21:41, samya pisze:

> [...]
> wysiadl przed terminem waznosci z tegoz samego powodu (moja wina - nie
> czyscilam, bo nie umialam go rozebrac, a tak nakazywali w instrukcji).
> Kilka miesiecy temu w srodkach komunikacji miejskiej puszczali filmik,
> zapewniajacy o doskonalym stanie wody z wodociagow krakowskich, ba,
> nawet pokazywali obliczenia, jak bardzo sie nie oplaca kupowac wody w
> butelkach, bo krakowska kranowka jest bogata w mineraly.
> Jesli jest tak namineralizowana jak "miekka", to ja slabo w to wierze.
> Zaznaczam, ze jednak do gotowania i do herbaty stosuje kranowke :)

Widocznie masz wodę z ZUW Rudawa :(
A tak a propos - kiedy mieliście płukanie instalacji wodnej?

pozdr
Stefan

72. Data: 2017-01-10 10:12:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Widocznie masz wodę z ZUW Rudawa :(
> A tak a propos - kiedy mieliście płukanie instalacji wodnej?

A co to ma do rzeczy, jeśli podważasz twardość wody u samyi?
3-|

--
XL

73. Data: 2017-01-10 20:36:06

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.01.2017 o 09:33, stefan pisze:

> Widocznie masz wodę z ZUW Rudawa :(
> A tak a propos - kiedy mieliście płukanie instalacji wodnej?

A wiesz, nie interesowalam sie dotychczas z jakiego ujecia, wg mapki
powinnam miec "srednio twarda" wode. Nie chce wiedziec jak wyglada
"twarda"..
Jezeli to plukanie odbywa sie w obecnosci lokatorow (tzn. czyszcza nie
tylko pion) to nigdy.
Jezeli czyszcza tylko pion (spoldzielnia tylko za pion odpowiada, w
przypadku kazdej instalacji), to niestety nie mam pojecia, zadnej
informacji o tak donioslym wydarzeniu nie otrzymalam od 1993r.

@

74. Data: 2017-01-10 21:05:14

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.01.2017 o 23:14, FEniks pisze:

> [...]
> z doświadczenia wiem, że długie szklanki (takie do zimnych napojów) źle
> się z reguły myją, więc już powoli od takich odchodzę. Niedobrze też się
> dzieje, kiedy zmywa się naczynia po gęstych sokach, zupach kremach itd.
> Trzeba je koniecznie choć lekko przepłukać. W ogóle najlepiej by było
> myć tradycyjnie przed myciem w zmywarce. ;)

> Nie widzę związku.

> Nie muszę specjalnie próbować. Często zostaje woda np. w dnach kubków,
> albo jeśli zbyt szybko zabieram się do opróżniania zmywarki, to zawsze
> jakaś kropla gdzieniegdzie spłynie. Nie zauważyłam śliskości innej niż

Ja nie mam sliskiej wody w kranie, ta ktora zostaje czasem w naczyniach
zle wlozonych, albo przewroconych w czasie mycia, znaczaco sie rozni
wlasnie sliskoscia od wody z kranu. Dlatego tez zwrocilam uwage na
niedokladne plukanie.
Nie mam odwagi przyrzadzac i podawac 6 latkowi jedzenia z naczyn, co do
ktorych mam watpliwosci, wiec dla wlasnego spokoju wlaczam powtorke z
rozrywki.
Po powtornym plukaniu problem znika, nawet kiedy oprozniam zmywarke
przed wysuszeniem.

Pozdrawiam
@

75. Data: 2017-01-10 21:15:34

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.01.2017 o 22:28, Ikselka pisze:

> [...]
> wiedziała, jaki syf u ludzi w zmywarkach widzimy codziennie! A u pani jak
> nóweczka, czyściutka, pachnąca."
> Ja na to: "Jak inaczej? Przecież myję tu naczynia, z których jemy!"
> A oni: "Oj mało kto tak myśli i robi jak pani."
> Moje zdziwienie nie miało granic, pewne standardy higieniczne uważam za
> podstawowe, niezachowywanie ich to dla mnie istna epoka kamienia.
> Tak samo - odruchowo przy wyjmowaniu czystych naczyń przecieram do czysta
> uszczelkę drzwi zmywarki. Sama widziałam u ludzi tak zasyfione te
> uszczelki, że na samą myśl mi słabo... No i - nigdy nie przetrzymuję

Dla mnie tez oplukiwanie z resztek jedzenia to odruch. Bardzo nie lubie
czyscic za przeproszeniem syfow rozmaitych, wiec zeby sobie oszczedzic
tej przyjemnosci z filtrem zmywarki, wole oplukac talerz zaraz po
konsumpcji :) i garnek po gotowaniu.

Pozdrawiam
@

76. Data: 2017-01-10 22:18:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.01.2017 o 21:05, samya pisze:

> Ja nie mam sliskiej wody w kranie

Woda jak woda, każda daje poślizg - w tym sensie o śliskości wody pisałam.

> , ta ktora zostaje czasem w naczyniach zle wlozonych, albo
> przewroconych w czasie mycia, znaczaco sie rozni wlasnie sliskoscia od
> wody z kranu.

Nie zauważyłam u mnie takiej różnicy.

> [...]
> z rozrywki.
> Po powtornym plukaniu problem znika, nawet kiedy oprozniam zmywarke

Używasz tabletek czy proszku? Zrozumiałam, że nie jesteś zwolenniczką
tabletek. Jeśli proszku, to nabłyszczacz dajesz osobno? Może lepiej w
takim razie w ogóle z niego zrezygnować?

Co do dodatkowego płukania - moja zmywarka nie ma takiej opcji. Tzn. mam
możliwość samego płukania naczyń, ale to jest płukanie wstępne, bez
suszenia. Stosuję czasami, np. kiedy jest mało naczyń i zostają do
następnego dnia. Jeśli Twoja zmywarka ma możliwość dodatkowego płukania
z suszeniem, to skąd pewność, że nie pobiera wtedy nabłyszczacza z
dozownika?

Ewa

77. Data: 2017-01-11 12:45:37

Od: Basia <a...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tuesday, January 3, 2017 at 10:00:06 AM UTC-8, yapann wrote:

> w czym prać naczynia, żeby się nie truć fosforanami, tlenkami,
> karbooksylanami, środkami powierzchniowo czynnymi... ?

2 krople plynu do mycia naczyn plus dwie, trzy, lyzki
sody oczyszczonej- NaHCO3, znane rowniez jako bikarbonat
sodu, albo wodoroweglan sodu.

Basia

78. Data: 2017-01-11 15:30:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia <a...@s...net> wrote:

> 2 krople plynu do mycia naczyn plus dwie, trzy, lyzki
> sody oczyszczonej- NaHCO3, znane rowniez jako bikarbonat
> sodu, albo wodoroweglan sodu.
>
> Basia

Plus wrzątek.

--
XL

79. Data: 2017-01-11 21:08:00

Od: samya <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.01.2017 o 22:18, FEniks pisze:

> [...]
> następnego dnia. Jeśli Twoja zmywarka ma możliwość dodatkowego płukania
> z suszeniem, to skąd pewność, że nie pobiera wtedy nabłyszczacza z

Jestem zwolenniczka proszku, bo przy jego uzywaniu nie ma problemu z
niedoplukaniem. Wsypuje niewiele, poniewaz zawsze oplukuje naczynia
przed wlozeniem do zmywarki, wiec nie trzeba duzo detergentu, zeby byly
czyste. Poza tym proszek latwiej sie rozpuszcza niz zbita w kupke tabletka.
Niestety nie zawsze mam mozliwosc kupic proszek (w pobliskich sklepach
jest nie do dostania, w sprzedazy sa tylko tabletki, a do hipermarketow
zagladam niezwykle rzadko - odbieranie dziecka z przedszkola o 17 i
kladzenie go do spania o 19 wyklucza zakupy w hipermarketach.
Nawet kiedy uzywam tabletek 3 w 1, uzupelniam sol, ze wzgledu na twarda
wode. Nablyszczacz niekoniecznie.
Uzywam tabletek, ale zawsze wtedy usuwam ich resztki (bo zazwyczaj
zostaja) i wlaczam dodatkowe plukanie.
Moja zmywarka tez nie ma opcji "podwojne plukanie", ma juz 15 lat :)
Po prostu ustawiam ja od nowa na samo plukanie.

Pozdrawiam
@

80. Data: 2017-01-11 21:52:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.01.2017 o 21:08, samya pisze:

> Uzywam tabletek, ale zawsze wtedy usuwam ich resztki (bo zazwyczaj
> zostaja) i wlaczam dodatkowe plukanie.

Kiedy u mnie się zdarzało, że nierozpuszczona tabletka zostawała na dnie
(w pewnym okresie dość często niestety), to po prostu włączałam ponowne
mycie.

> Moja zmywarka tez nie ma opcji "podwojne plukanie", ma juz 15 lat :)
> Po prostu ustawiam ja od nowa na samo plukanie.

Płukanie z suszeniem? Ciekawe, moja nie ma takiej opcji, choć nowsza.
Ale miałam też znacznie wcześniej zmywarkę i też nie przypominam sobie
czegoś takiego.
Moja obecna nie ma też podwójnego płukania, jest tylko płukanie wstępne,
jak już pisałam, a to służy do czego innego.

Ewa

chleba naszego powszedniego
Karp
Peklowana Golonka