Re: kobieca kobieta, stereotypy i feminizm

Data: 2003-03-22 20:04:47
Temat: Re: kobieca kobieta, stereotypy i feminizm
Od: "Iluzja" <i...@g...nimfomanka>

"LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>...

> Nie sądzę jednak, żeby wiele kobiet chciało... owszem,
> chciałyby mieć możliwość. Ale na pytanie 'czy kobiety
> powinny być objęte _obowiązkiem_ służby wojskowej?'
> grubo ponad 90% z nich odpowiedziałoby, jak mniemam, 'NIE!'.
^^^^^^^^^^^

To, co podkreśliłam, to po pierwsze. ;)
Po drugie - coś mi się zdaje, że sformułowałeś pytanie niezupełnie dobrze...
spytaj, czy powinny się w tej kwestii różnić od facetów.

> To samo z facetami zresztą...

Właśnie - to kwestia nieudolnego i bezsensownego systemu.

> Ja nie zabraniam! Wręcz przeciwnie! :)

Ale taka możliwość jest ograniczona - co z tego, że Ty akurat nie
zabraniasz...

> Wiesz, wcale nie jestem tego taki pewien...

Myślisz, że przeciętna kobieta chce pracować krócej i dostawać potem jeszcze
śmieszniejszą emeryturę, niż facet?

> Poza tym, ja się nie znam, ale chyba zarówno
> kobieta jak i facet nie mają obowiązku
> przejścia na emeryturę z chwilą osiągnięcia
> wieku emerytalnego...

A pracodawca nie ma obowiązku dalszego zatrudniania takiej osoby. I co teraz?

> Walczyć, ale o zmianę ludzkiej mentalności,

Jak? Konkretnie proszę...

> a nie przez wprowadzanie
> jakichś absurdalnych zapisów 'molestowaniu seksualnym'.

A co ma molestowanie seksualne do feminizmu? :?

> a z kolei rudy czy łysy może walczyć o swoje konstytucyjne
> prawa w sądzie, tak samo jak kobieta.

Uważasz, że to w porządku, że o normalność każdy sobie może powalczyć w
sądzie? A czy nie powinno jej być 'z automatu'? ;)

> Nie widzę specjalnej
> różnicy. Feministki trochę przesadnie robią z kobiet
> grupę uciskaną.

Taa... jak powszechnie wiadomo, łysi i rudzi niechętnie są przyjmowani do
pracy. A kobiety chętnie. ;>
To, że nie widzisz problemu, nie oznacza, że on nie istnieje. Może powinieneś
dokładniej się rozejrzeć? Albo poczekać do momentu, kiedy Twojej żony ktoś nie
przyjmie do pracy, bo po co mu pracownik z macicą - oczywiście oficjalnie
będzie miała za małe umiejętności czy coś w ten deseń.

> No ale zaraz - jakie to ja mam prawa, których kobiety nie mają?

Możesz iść do wojska bez większych problemów i strzelać, a nie siedzieć za
biurkiem (no, to już chyba nieoficjalnie). Możesz pracować, kiedy kobieta jest
już na to za stara. Kobieta po urodzeniu dziecka ma obowiązek przesiedzieć
ileś na macierzyńskim (wiadomo, że jakiś czas powinna zostać w domu, ale 3
miesiące to na pewno nie za dużo?). A o niebo więcej kobiety mają ograniczeń
nie stwarzanych przez prawo, ale przez mentalność społeczeństwa. A tego, moim
zdaniem, bez 'pomocy' prawa sie nie zmieni tak szybko.

> Może. Może zostać w domu, może iść do pracy - jej wybór!
> Oczywiście tylko teoretycznie,

O! Tutaj! ;)
Tutaj jest całe sedno problemu, IMHO...

--