Re: kompostownik, parę pytań

Data: 2012-04-14 19:46:14
Temat: Re: kompostownik, parę pytań
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sat, 14 Apr 2012 19:02:54 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Metan jest gazem bezwonnym,

Pisałam o metanie, ponieważ zakładałam, że wiesz, że chodziło o fermentację
metanową, w której wydzielają się także inne gazy - o tym poniżej.

> więc do "bo" ma niewielkie zastosowanie.
> Z tym siarkowodorem, to też bez jaj -- siarki w trawie tyle, co kot
> napłakał.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_metanowa#Bi
ogaz
"Głównymi składnikami biogazu są: metan (40-80%), dwutlenek węgla (20-55%),
siarkowodór (0,1-5,5%) oraz wodór, tlenek węgla, azot i tlen w ilościach
śladowych."

Wystarczy tego siarkowodoru, aby porządnie śmierdziało. On okrrrropnie
śmierdzi - np jedno zepsute jajo w ścianie potrafi zasmrodzić na lata cały
dom (stary sposób zemsty murarzy) 3333-)
--

XL wiosenna