Re: kubek do yerba-mate

Data: 2004-09-30 13:37:12
Temat: Re: kubek do yerba-mate
Od: "eM eL" <b...@g...pl>

sov. <s...@o...pl> napisał(a):

> Witam!
> Kupilem sobie kubek do yerba-mate ale nie z tykwy tylko taki drewniany (tez
> przeznaczony do picia yerby). Czy to nalezy czyms konserwowac? On
generalnie
> przemaka. Robi sie mokry/wilgotny kiedy jest w nim yerba. Czy to norlmalny
> objaw? Jak sie tego pozbyc?
> Co mam zrobic by sie nie zniszczyl np. w czasie dluzszego nieuzywania (by
> nie popekal lub cos innego).
> Jesli ktos cos poradzi - bede wdzieczny.

Wiesz...Zwykle w tykwach czy kubkach drewnianych to sie tylko parzy yerba.
Bez wnikania w szczegoly, jesli chcesz sie bawic w "tradycyjne" zaparzanie,
to uzyj kubka z drewna lub lepiej z tykwy do parzenia, ale po zaparzeniu pij
w normalnym kubku. Zreszta w samej Argentynie uzywa sie czesto szklanych
dzbankow do parzenia yerby i pije sie w czym popadnie :-)))

A jesli sie upierasz przy drewnianum kubku to go najpierw "zapraw": wsyp
yerba, zalej wrzaca woda, przykryj spodkiem i postaw (na podstawce, bo
bedzie ciekl) na jeden dzien. Wylej plyn, dobrze umyj kubek w srodku (beda
farfocle i blonki) bez uzycia srodkow chemicznych i powtorz ten zabieg
jeszcze dwukrotnie. Kubek nie powinien juz ciec przy regularnum uzywaniu no
i smak yerby sie poprawi. W zaleznosci jaka yerba lubisz, to albo dodaj
cukru do yerby albo nie, bo yerba z zaparzona w kubku zaprawionym yerba
cukrem bedzie smakowala inaczej.