Re: lekkie ciasto truskawkowe

From: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: lekkie ciasto truskawkowe
Date: 29 Mar 2000 23:09:03 +0200
Sender: r...@m...newsgate.pl

teraz moja kolej na podzielenie sie z Szacownym Gronem Smakoszy:-) czyms
milym;-)

oto ciasto jedno z moich ulubionych, przepis zaadaptowany wedle Mojego
gotowania zeszlorocznego, od tamtych por wyprobowane kilka razy zawsze z
powodzeniem (ostatnio w ubiegla niedziele na uroczysta wizyte starszej
znajomej pani)

wiec trzeba miec biszkopcik, albo dwa gotowe spody, albo jedne wlasnie
upoeczony przekrojony na dwa, ale nie za grube, bo srodka bedzie duzo.
(mozna tez, jesli kots juz bardzo leniwy, za spod uzyc gotpwych biszkoptow,
ale wtedy nie ma gory, znaczy na piance kladzie sie te dekoracyjne
truskawy, wiec to juz nie to)
Potrzeba ponad funt truskawek (450g): ale to zalezy, czy damy jogurt
naturalny czy truskawkowy, jesli ten drugi, to i funt wystarczy. Wiec
jogurt 450 ml miesza sie z cukrem waniliowym, ja uzywam jogurtu waniliowego
malo slodzonego, i miksuje go z truskawkami, tak aby byl dobry. :-) Ale u
nas (czyt w polsce) mozna uzyc truskawkowego jogurciku dobrego, tu po
prostu sa one malo ciekawe. 4 paczuszki zelatyny (cztery woreczki, nie
wiem, ile tego bedzie ale u nas tez sa takie paczuszki, dr oetkera, w USA
jest to Knox<?>) rozpuszczam z 150 ml podgrzanego soku jablkowego albo
pomaranczowego, mieszam, mieszam, az sie cale rozpusci, wtedy wlewam do
jogurtu i mieszam szybciutko w mikserze, bo inaczej sie pieknie zelatynka
zetnie w kluseczki;-)
teraz juz trzeba dzialac szybko, bo niekiedy ta mieszanina gestnieje
szybciej nizby sie chcialo:-)
wiec w drugiej misce ubijam dwa bialka z odrobina soli, gdy beda piekne
puszyste wlewam tam 450 ml smietany kremowki i ubijam kolo 3-4 min
(mikserem)az sie zrobi ladna i puszysta. Wtedy mieszam mase jogurtowa ze
smietanowa, lyzka ostroznie, i wrzucam tam pokrojone na cwiarteczki
truskawki z tego funta, odlozywszy z 6 najpiekniejszych na przybranie. Masa
powinna byc juz gesciutka ladnie, wylewam (wykladam :-)) ja wtedy na jedne
z tych spodow biszkoptowych wlozony w blache ciastowa, przykrywam drugim, i
idzie wszystko do lodowy na jakies 2 godziny. Wtedy posypuje wierzch cukrem
puderem i dekoruje polowkami truskaweczek oraz jesli mam, listkami miety:-)
smacznego
agu

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/