Re: majonez

From: "Jola L-L" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: majonez
Date: Tue, 12 Jun 2001 17:04:39 +0200

Użytkownik misiczka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusy
jnych napisał:9...@m...org.invalid...
> Najbardziej lubię majonez Hellmans Babuni. W związku z tym mam pytanko.
> Czy ktoś mógłby mi podać przepis na majonez który mi WYJDZIE. Do tej pory
za
> każdym razem była totalna klapa :-(((
> Poproszę o wskazówki dotyczące zarówno składników jak i samej techniki.
>
> --
> Pozdrawiam, misiczka

Ktos bardzo dawno temu podawal ten przepis . W oryginale bylo : sok z 1/2
cytryny, po wyprobowaniu zredukowalam ilosc soku do 2-cm plasterka . Od ta
mtej pory sama robie bo wiem co w nim jest:)))
Do miksera wrzucam:
cale jajo,
plaska lyzeczke cukru,
spora szczypte soli,
szczypte bialego pieprzu,
lyzeczke musztardy
sok z 2-centymetrowego plasterka cytryny
. Miksuje to wszystko po czym wciaz miksujac bardzo wolno wlewam olej az do
uzyskania wlasciwej konsystencji (im wiecej oleju tym gestszy majonez). Robi
sie to blyskawicznie i zawsze sie udaje.Wazne aby temperatura jajka byla jak
temperatura oleju( wyjac jajko wczesniej lub przelac je goraca woda z kranu
przez chwile).Ponadto poczatkowe "wlewanie " oleju ma byc bardzo, bardzo w
olniutkie i delikatne.Od tego zalezy gestosc majonezu. Z takiej porcji wyc
hodzi majonezu tyle co sloik 400 ml ( taki wiekszy majonezowy).Dobrze i wo
lno ubity majonez mozna w sloiku odwrocic do gory nogami....i nic:)))Zbyt
szybkie wlewanie spowoduje ze moze sie nie zetnie ale bedzie zbyt rzadki. Ja
to robie mikserem elektrycznym takim co trzyma sie go w reku a jeszcze lep
iej mozna ubic taka reczna kreciolka w przezroczystym pojemniku z wymienn
ymi koncowkami: ostrza i wlasnie takie skrzydelka do ubijania.

Jola L-L( od czasu poznania tego przepisu robiaca majonez sama:)))