Re: noze kuchenne

Data: 2017-05-01 08:51:16
Temat: Re: noze kuchenne
Od: stefan <s...@w...pl>

W dniu 2017-04-30 o 14:32, Ikaelka pisze:

> Nie, nie szkodzi - nawet dzisiejszym twardym jak kapusciane głąby
> winogronom. Myję tak też zieleninę i rzodkiewki. Trzeba tylko myć szybko
> lecz dokładnie - i natychmiast przełożyć do miski z zimną wodą, płucząc
> dokładnie i zmieniając tę wodę 3-4 razy. Na koniec w świeżej porcji zimnej
> wody pozostawić jeszcze na 15 minut (dla rozpuszczenia ewentualnych resztek
> środka myjącego - zwłaszcza kiedy użyto płynu do naczyń).
> Tylko ten sposób ma sens jeśli mycie owoców ma być rzeczywiście myciem i
> zabezpieczać przed żółtaczką i E.coli z brudnych rąk osób, które w
> [...]
Szanowne Panie zapomniały wspomnieć o jednym z najskuteczniejszych a
jednocześnie najprzyjemniejszych w skutkach sposobach zabezpieczania się
przed bakteriami i i innymi drobnymi ustrojami.
Już w starożytności... no nie trochę później wymyślono SPIRYTUS.
Zwykle używa się go do dezynfekcji truskawek ale cóż stoi na
przeszkodzie używać go do innych owoców i warzyw szczególnie tych
spożywanych na surowo. Zaś o zastosowaniu spirytusu po dekantacji
zanieczyszczeń opowiedzą Paniom mężowie, sąsiedzi, hydraulicy,
listonosze itp.
Od czasu gdy przy robocie sałatki owocowej moczenie rodzynek w
spirytusie rafinacji lubelskiej (żadne Royale czy czeskie podróby -
można dostać sraczki albo zatwardzenia, czego skutkiem może być
oślepienie) rozszerzyłem o moczenie WSZYSTKICH owoców - spore miedniczka
sałatki znika na pierwszym posiedzeniu (poposiłkowym)
pozdr
Stefan