Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newshub.sdsu.edu
!newscon04.news.prodigy.net!prodigy.net!newsdst01.news.prodigy.net!prodigy.com!
postmaster.news.prodigy.com!newssvr22.news.prodigy.net.POSTED!a7e3870a!not-for-
mail
From: "AW" <P...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
References: <er25on$j4v$1@atlantis.news.tpi.pl> <euabsn$arg$1@inews.gazeta.pl>
<4608ded3$0$13182$f69f905@mamut2.aster.pl> <euassj$q41$1@inews.gazeta.pl>
<euatel$ssg$1@inews.gazeta.pl> <euav1q$6l6$1@inews.gazeta.pl>
<4608fa4a$0$13199$f69f905@mamut2.aster.pl> <eub3vg$so4$1@inews.gazeta.pl>
<4609014f$0$13190$f69f905@mamut2.aster.pl> <eub67a$8q7$1@inews.gazeta.pl>
<eubina$36b$1@inews.gazeta.pl> <eubjs6$87c$1@inews.gazeta.pl>
<460d4f86$0$13197$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev05c0$jaj$1@inews.gazeta.pl>
<46138c9a$0$13192$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0f5h$7tm$1@inews.gazeta.pl>
<4613cae5$0$13191$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0pp0$n4h$1@inews.gazeta.pl>
<4613d81a$0$13188$f69f905@mamut2.aster.pl> <ev0rnr$3e0$1@inews.gazeta.pl>
<461414db$0$13203$f69f905@mamut2.aster.pl>
<78088$4614cfb0$57cef659$15928@news.chello.pl>
<SpARh.3426$5e2.1050@newssvr11.news.prodigy.net>
<461b90c8$0$13179$f69f905@mamut2.aster.pl>
<d9OSh.2134$Q23.1957@newssvr17.news.prodigy.net>
<461b9bc2$0$13198$f69f905@mamut2.aster.pl>
Subject: Re: <oo>___ .~*
Lines: 170
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Message-ID: <EmPSh.2636$zC.253@newssvr22.news.prodigy.net>
NNTP-Posting-Host: 68.22.196.171
X-Complaints-To: a...@p...net
X-Trace: newssvr22.news.prodigy.net 1176224292 ST000 68.22.196.171 (Tue, 10 Apr 2007
12:58:12 EDT)
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Apr 2007 12:58:12 EDT
Organization: AT&T http://yahoo.sbc.com
X-UserInfo1: SCSYQN_@OHVOBT@[TJJP_IHBZJ]RQUDO@HTHOCULF@^PGDTFOG[]FEK[WDXJHVKHGFFIZHBL
@FX\NIOC@FWYNV\DMNS[HTLIXX\^BUGBXLR@PB@\FKCLXSWAIDFOKG^MFT[GZN^NWY_GVLSR
GDYY^AW_MS_RW][KBYZMADO@Y[ABPSPE_TA@LTLFXVTC@RJM
Date: Tue, 10 Apr 2007 09:58:16 -0700
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:137432 pl.sci.fizyka:173779
pl.sci.psychologia:367827
Ukryj nagłówki
"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message
news:461b9bc2$0$13198$f69f905@mamut2.aster.pl...
> AW napisał(a):
> > "ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message
> > news:461b90c8$0$13179$f69f905@mamut2.aster.pl...
> >
> >>AW napisał(a):
> >>
> >>>"ksRobak" <k...@c...pl> wrote in message
> >>>news:78088$4614cfb0$57cef659$15928@news.chello.pl
...
> >>>
> >>>
> >>>>pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologi
a
> >>>>"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl>
> >>>>news:461414db$0$13203$f69f905@mamut2.aster.pl...
> >>>>
> >>>>
> >>>>>ksRobak napisał(a):
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>>"ichbine" <i...@o...KROPKA.pl>
> >>>>>>news:4613d81a$0$13188$f69f905@mamut2.aster.pl.
..
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>>ksRobak napisał(a):
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>>Moje dywagacje mają wykazać, że OSOBA (ciało + duch) funkcjonuje
> >>>>równolegle w dwóch odrębnych światach: SNU i JAWY
> >>>>a więc światach przestrzeni zdarzeń (urojonej) i przestrzeni fizycznej
> >>>
> >>>(realnej)
> >>>
> >>>
> >>>>a więc światach formy i treści.
> >>>>OSOBA jest podmiotem (motor napędowy) wówczas, gdy steruje swoim
> >>>>zachowaniem w sposób niedeterministyczny fizycznie.
> >>>>przykład:
> >>>>piłka futbolowa (przedmiot) zareaguje na przyłożoną siłę (kopnięcie)
> >>>>w sposób zgodny z rozpoznanymi prawami reala sformalizowanymi przez
> >>>>Newtona a uszczegółowionymi przez Einsteina (siła, masa, wektor, opór)
> >>>>OSOBA kopnięta w dupę zareaguje w sposób niedeterministyczny
> >>>>a więc nieprzewidywalny - zgodnie ze swoją immanentną WOLĄ niedostępną
> >>>>do rozpoznania za pomocą fizycznych przesłanek. Tu rządzi PSYCHIKA
> >>>>a opisuje (kognitywnie z zewnątrz) rachunek prawdopodobieństwa.
> >>>>
> >>>>Edward Robak*
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>Mądrze, że nie odpowiedziałaś na te brednie. On należy do takiego
> >
> > gatunku
> >
> >>>podludzi, którzy nie wiedzą, że istnieją. W dzisiejszych czasach to
> >
> > bardzo
> >
> >>>rozpowszechniony gatunek - pieczołowicie hodowany, bo przydatny.
> >>>
> >>>Zauważ, że doszukuje się on jakiegoś obiektywnego, dającego się
> >
> > obserwować z
> >
> >>>zwenątrz sprawdzianu na podmiotowość.
> >>>
> >>>To dlatego, że nie rozpoznaje własnej podmiotowości jako bezpośredniej
> >>>oczywistości, wynikającej z odbioru śwadomych doznań. Innymi słowy, on
> >
> > nie
> >
> >>>wie, że jest. Ktoś mu to musi wykazać, za pomocą obserwacji i
umownych,
> >>>symbolicznych przekazów. I cóż się dziwić, że to zamierzchłe
> >
> > średniowiecze.
> >
> >>>
> >>>AW
> >>>
> >>>.
> >>>
> >>>
> >>
> >>Nie odpowiedziałam, ponieważ odniosłam wrażenie że pan Robak sobie tego
> >>nie życzy, niech będzie spełniona wola jego.
> >>Ponad to, nie odpowiedziałam, ponieważ pan Robak nie odpowiedział na
> >>moje kluczowe pytanie. Ostatnimi czasu nudzi mnie chodzenie w kółko.
> >
> >
> >
> > No tak. Tu już nic się nie zmieni.
> >
> >
> >
> >>Dyskusja może pójść dalej tylko dzięki odpowiedzi na moje pytanie,
> >>ponieważ jestem przekonana, że ujmuje ono istotę zdroworozsądkowego
> >>poglądu na dwoistość rzeczywistości. Podleganie woli jest ukrytym
> >>argumentem takiego dualistycznego poglądu. To go należy rozważyć, a nie
> >>operować na tym co z niego wyrosło.
> >>
> >>ichbine
> >
> >
> >
> > ...że niby "myśleć i wyobrażać można sobie wszystko, ale 'rzeczywistość
> > obiektywna' jest jaka jest". Odkrywcze, no nie?
>
> Otóż to. Można tą oczywistość przyjąć, ale co ważniejsze za
> oczywistością tego poglądu stoi inny pogląd. Świadome jest to co podlega
> woli. Dlaczego akurat tak miałoby być?
> Dlaczego to SIĘ zakłada?
> Nie widzę żadnego za.
Oczywiście że nie, można być świadomym rzeczy na które nie mamy żadnego
wpływu.
> > A w rzeczy samej, moża tylko powiedzić, że różne aspekty rzeczywistości
> > są podatne na działanie woli w różnych stopniach - i w różnych ramach
> > czasowych dają się odnotowywać rezultaty.
>
> Tak. Ale czy wola stanowi istotę świadomości?
Moim skromnym zadaniem, stanowi ją odbiór bodźców, z naciskiem na jakość
odbioru, nie na bodźce. A sprowadza się to do kontrastów pomiedzy różnymi
stanami subiektywnymi. Jedynie kontrasty są odnotowywane i to im
przypisujemy
właściwość 'istnienia'.
> Jeśli nie, to nie ma jak odróżnić jej od świata w bardzo wielu
> argumaentach, typu uderzyłam się niechcący w rękę, to w co się uderzyłam
> istnieje niezależnie ode mnie. Dlaczego? Bo nie podlega ono mojej woli.
> Dlaczego wola tu decyduje? Dlaczego wola ma tu decydować?
Myślę, że zarówno ręka jak i świat po prostu istnieją, to są fakty z któymi
musimy się pogodzić, jeśli zycie jest nam miłe ;-)
Wola jest tu istotna jedynie o tyle, jeśli ktoś koniecznie chce widzieć
świadomość w jej kategoriach.
> To jest tworzywo codziennych poglądów i argumentów dualistycznych.
>
> > AW
> >
> > .
>
> ichbine
AW
.
|