Re: <oo>___ .~*

Date: Thu, 12 Apr 2007 14:36:22 +0200
From: ichbine <i...@o...KROPKA.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.fizyka,pl.sci.psychologia
Subject: Re: <oo>___ .~*

AW napisał(a):
> "ichbine" <i...@o...KROPKA.pl> wrote in message

> [...]
>
> spowodować

> świadomość

> Czyli przedstawiasz rozumowanie z ich punktu widzenia. Pomału zaczynam
> łapać.

> Aaaa, tu się dopiero robi ciekawie. Jak to wspaniale, że potrafisz
> funkcjonować na tym szczeblu!

Yhy...

> A więc tak: Nasz świat to wnętrze naszej świadomości. Posiada on
> ograniczenia.

Nie widzę ograniczeń.

> Organiczenia nie tylko dotyczą naszej woli, ale również
> zakresu poznania.

Tu także nie widzę ograniczeń.

> A więc nasz_świat/poznanie/świadomość (skreślić
> niepotrzebne ;-) ), to pewien niepełny fragment. Skąd to wiemy, a no
> stąd, że napotykamy na jego granice.

Nie napotkałam granicy.
A jeśli wszystko leży wprost przed nami...
A jeśli WIELKA ZAGADKA to złudzenie?

> Nasuwa się naturalne pytanie: co jest poza?

Dlaczego ma być coś poza?

> Z tym, że jest to pytanie
> 'na wyrost'. Cokolwiek myślimy o tym POZA, to tylko domniemania w nas
> samych, czyli w świadomości.

Tak.

> I choć możemy poszerzać zakres poznania,
> to jednak POZA poznanie wyjść nie możemy. Czyli odwieczna, niezmienna
> NIEWIADOMA - tajmnicze scarum.

Iluzja intelektu?

> Ale pytanie jest jednak z gatunku tych nieustępliwych, bo aby osiągnąć
> samowiedzę, trzeba okeślić stosunek pomiędzy świadomością oraz jej
> szerszym kontekstem. Czy jest ona samoistna, czy wymaga 'napędu'?

A może to jest nieważne. Ona jest - to jest najważniejsze.

> Czy jest jedna jedyna, czy też jedna z wielu? Ale jak tu ustalić
> cokolwiek na podstawie samych tylko granic?

Granice są domniemane. W rzeczywistości nie napotykamy na granice w
świadomości, wszystko jest ze sobą połączone, jest całoscią.

> Oczywiście wszelkie konkretne domniemania to strzelanie w ciemno. Jedyne
> co można zrobić, to określić jak najpełniej zakres możliwości, jakie MOGĄ
> się stosować - nadal pamiętając, że to tylko wyobrażenia, być może zupełnie
> niestosowne. Ale to już dalszy, fascynujacy rozdział.

Jedyne co mogę zrobić, to żyć.
Czasem próbować to życie segregować, czasem brać je ot tak, jakie jest.

ichbine