Re: pierniczki na swieta....

From: "Marta" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: pierniczki na swieta....
Date: Tue, 27 Nov 2001 19:37:00 +0100

Użytkownik "Monisiatko" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
news:01112717255090@polnews.pl...
> Mam ogromna prosbe - o taki przepis na pierniczki, co to najpierw dlugo
ciasto
> lezy, a potem robie sie pierniczki i one tez musza swoje odczekac, az beda
> najlepsze.

Ja pierwniczki robie tak:

1kg maki
12 lyzek cukru
0,4 kg miodu sztucznego (ja daje ok 1,5 sloiczka o masie 250g)
2 lyzki miodu prawdziwego
0,25 kg margaryny (czyli kostka)
1 jajo, 3 zoltka
4 lyzeczki przyprawy do piernikow
4 lyzki kakao (np dekomoreno)
2 lyzeczki sody lub proszku do pieczenia (ja daje proszek)

Miod, cukier, roztopic na wolnym ogniu NIE GOTOWAC, wsypac przyprawe,
odstawic do ostygniecia.
PO ostygnieciu dodac jajka, rozpuszczony tluszcz, proszek (lub sode) kakao,
to wszystko wymieszac i dodac do maki. Wyrobic ciasto.
MOzna wlozyc do lodowki, na czas nieokreslony :)) ale mozna od razu zabrac
sie do pieczenia.
Piec okolo 8-9 minut w temp ok 200-220 stopni C.

Z bialka robie lukier, dodaje do niego troche soku z cytryny lub cynamonu i
oczywiscie cukier puder w duzych ilosciach, tak zeby nie byl rzadki tylko b.
gesty, wtedy szybciej zasycha na ciastkach.
Malujemy i posypujemy roznymi "kamyczkami", mozemy dodawac orzechow migdalow
co kto lubi.
A najlepsze sa po kilku dniach, kiedynabiora wilgoci i nie beda lamac zebow
:))

POzdr.
Marta