Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: problem siedmiolatka
Date: Mon, 03 Nov 2008 14:23:15 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 91
Sender: k...@n...onet.pl
Message-ID: <5...@n...onet.pl>
References: <490ee658$5@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate1.onet.pl 1225718596 11309 213.180.130.17 (3 Nov 2008 13:23:16 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 3 Nov 2008 13:23:16 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 68.79.15.75, 192.168.243.153
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR
2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:40755
Ukryj nagłówki
Harun:
> > przeczytalam z detalami post pierwszy. Pani wg autorki jest oschla i
> > rygorystyczna. Srednio dobre cechy jak na nauczycielke
> > pierwszoklasistow...
>
> Nie rozważamy teraz cech nauczycielko, tylko jakość jej rozwiązania.
jedno z drugim jest zwiazane.
> Nie zawsze otrzymanie tego, co się pragnie, jest dla dziecka dobre. W tym
> przypadku odrębna ławka pozwala dziecku skupić się na zajęciach a stosunki
> socjalne uprawiać w czasie przerw i zajęć ruchowo-integracyjnych.
dziecko odrzucone nie moze sie tak samo skupic. Zle stosunki z dziecmi,
kolezankami, odrzucenie z grupy najczesciej objawiaja sie pogorszeniem ocen.
>
> >> Mnóstwo okazji do integracji.
> >
> > zapewne. Ale nie ma _tej_ jednej kolezanki z lawki.
> >
> Nie ma. Chodzi do szkoły nie po to, żeby mieć koleżankę z ławki. Tu jest
> niestety sprzeczność pomiędzy pragnieniem dziecka a jego zachowaniem. Skoro
> nie jest w stanie spokojnie usiedzieć z kimś, to lepiej, żeby siedziała
> sama.
chodzi do szkoly zeby sie nauczyc, i jesli pomijane sa potrzeby psychiczne
dziecka, to sie malo czego nauczy. Dziecko w szkole to nie tylko dziecko i
nauka, a dziecko i cala spolecznosc.
http://www.scholaris.edu.pl/cms/index.php/news/show_
art?
id=XU75L336X3AG6N85R7N62TYL&cat_id=253
"O ile dotychczas szkoła przez nastawienie na przekazywanie maksymalnej liczby
informacji podporządkowana była w istocie rozwojowi nauki, o tyle obecnie w
Podstawie programowej przyjmuje się, że nauczyciele winni dążyć do
wszechstronnego rozwoju ucznia jako nadrzędnego celu pracy edukacyjnej. Non
scholae sed vitae discimus - uczymy się nie dla szkoły, lecz dla życia.
Encyklopedyzm ustępuje miejsca powrotowi „człowieka do szkoły”, to znaczy
usytuowaniu ucznia w centrum działalności szkolnej. Jest to jedna z
najważniejszych zmian w szkole wyznaczająca zmianę we wszystkich obszarach jej
działania. Jeżeli w punkcie centralnym edukacji znajdzie się uczeń, wówczas
uczniowie i nauczyciele odzyskają swoją podmiotowość. Reforma służy
humanizacji szkoły."
nie orientuje sie czy to reforma widmo, czy rzeczywista zmiana- jednak jak
widze, z tabelki nawet ideologia szkoly powinno byc zmieniona jesli nie
zostala.
> > nie sadze, ze dziewczynka ma problemy z przyczyn dziewczynki tylko i
> > wylacznie. Od _3_ dnia juz niejako zostala naznaczona innoscia, bo
> > gadala...imo przestala by gadac szybciej siedzac z innym dzieckiem. Ono
> > szybciej by nauczylo wspolpracy z dziecmi, niz banicja.
>
> Twoje imo ma się nijak do praktyki - dzieciom z nadakywnością należy
> ograniczać bodźce, bo nie potrafią się wyciszyć w obecności innych.
> Zupełnie niepotrzebnie dramatyzujesz, nie zauważyłam zarzutów typu:
> nauczycielka jej nie lubi, mobbig, etc.
a gdzie moja wypowiedz wskazuje na czynna akcje przeciw dziecku??
>- dziecko jeszcze nie znalazło sobie
> koleżanki, właściwie grona koleżanek, w tym wieku się chodzi stadami. Nad
> tym warto popracować a osobnej ławki nie ruszać.
w tym wieku chodzi sie juz parami.
> > grupie, a co innego kontakt z ta jedna dziewczynka. Jej tego brakuje. I to
> > jest imo bardzo zle, bo czuje sie inna, a i z grupy potem takie spragnione
> > kontaktow dziecko, latwiej wykopac. Czy sama chcialabys, zeby Twoja mala
> > narzekala na to, ze nie ma pary do zabawy i przynosila maple do
> > przedszkola
> > tylko dlatego, ze pani tak zaaranzowala uklad grupy??
> >
> Nie_tylko_dlatego! Są bardzo konkretne powody takiej aranżacji, identyczne
> zalecenia dostaję z poradni w przypadku dzieciaków z nadpobudliwością i
> problemami koncentracji. Coś za coś.
i chcialabys zeby np Twoja corka czula sie osamotniona jak opisana dziewczyka??
nie sadze....
i.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|