pstrąg zapiekany w chlebie

41. Data: 2014-05-28 13:31:28

Temat: Re: pstrąg zapiekany w chlebie
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.2014 11:58, Ikselka pisze:

> No i dziwię się ochom i achom z powodu sugerowanej innowacyjności ("Nie
> ukrywam, że pomysłowe :D") tegoż.

Dla Ciebie nic nowego, dla kogo innego niekoniecznie - to po pierwsze...
Po drugie uwaga o pomysłowości dotyczyła raczej szczegółów wykonania
"rybiego" opakowania niż dania jako całości w ogóle.
Po trzecie nie wiem gdzie dopatrzyłaś się ochów i achów i skąd u Ciebie
taka potrzeba zdyskredytowania rozmówców przy każdej nadarzającej się
okazji...
Ktoś coś znajdzie - Ty znasz to od dawna, ktoś poda swój sposób na coś
Ty znasz o milion razy lepszy itp. itd..

--
Pozdrówki
Anai

42. Data: 2014-05-28 14:10:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 May 2014 13:31:28 +0200, Anai napisał(a):

> Dla Ciebie nic nowego, dla kogo innego niekoniecznie - to po pierwsze...
> Po drugie uwaga o pomysłowości dotyczyła raczej szczegółów wykonania
> "rybiego" opakowania niż dania jako całości w ogóle.

Aha. Tylko nie napisano tego. Ale to taki nieistotny szczegół 33333-]

> Po trzecie nie wiem gdzie dopatrzyłaś się ochów i achów i skąd u Ciebie
> taka potrzeba zdyskredytowania

Tak to odbierasz? - pozbądź się komleksów, to odbierzesz normalnie to, co
piszę.

> rozmówców przy każdej nadarzającej się
> okazji...
> Ktoś coś znajdzie - Ty znasz to od dawna,

Akurat w przypadku kulebiaka to żaden eksces - kulebiak to danie dobrze
znane szczególnie miłośnikom kuchni, jakich tutaj jest zdaje sięcoś około
100 %.

> ktoś poda swój sposób na coś
> Ty znasz o milion razy lepszy itp. itd..

LOL - "każdej", "milion", "lepszy" - skąd Ty bierzesz te kwantyfikatory?
tak z rękawa? Zazdroszczę.

43. Data: 2014-05-28 14:39:03

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.2014 14:10, Ikselka pisze:

> Aha. Tylko nie napisano tego. Ale to taki nieistotny szczegół 33333-]

No tak, w sumie mogłam to przewidzieć.

> Tak to odbierasz? - pozbądź się komleksów, to odbierzesz normalnie to, co
> piszę.

To musi być silniejsze od Ciebie :D

> Akurat w przypadku kulebiaka to żaden eksces - kulebiak to danie dobrze
> znane szczególnie miłośnikom kuchni, jakich tutaj jest zdaje sięcoś około
> 100 %.
Jak się okazuje niekoniecznie 100 %
Poza tym tak dobrze Ci znany, od tak dawna, ale to Ewie przyszło
pierwszej na myśl, żeby ten pomysł podsunąć ;)

> LOL - "każdej", "milion", "lepszy" - skąd Ty bierzesz te kwantyfikatory?
> tak z rękawa? Zazdroszczę.

To tylko słowo mające na celu coś podkreślić, uwypuklić...
Gdybym napisała tysiąc, sto czy dziesięć razy lepszy
- prawdopodobnie Twoja reakcja nie byłaby jakoś znacząco odmienna,
odniosłabyś się tylko do innego liczebnika :D

Te ochy i achy - wskażesz? :D

44. Data: 2014-05-28 16:23:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 May 2014 14:39:03 +0200, Anai napisał(a):

> No tak, w sumie mogłam to przewidzieć.

No.

> To musi być silniejsze od Ciebie :D

> Jak się okazuje niekoniecznie 100 %

Czyli jednak.

> Poza tym tak dobrze Ci znany, od tak dawna, ale to Ewie przyszło
> pierwszej na myśl, żeby ten pomysł podsunąć ;)

Ale czy my rozpatrujemy tutaj problem polegajacy na kolejności?
Chiron pytał o rybę w chlebie i to jest inny fragment rzeczywistości niż
ten, kiedy ktoś podsuwa mu zupełnie coś innego, a jeszcze inny niż ten,
kiedy to coś zostało okrzyknięte "pomysłowym" - i tylko do tego trzeciego
fragmentu rzeczywistości się odniosłam.

> [...]
> - prawdopodobnie Twoja reakcja nie byłaby jakoś znacząco odmienna,
> odniosłabyś się tylko do innego liczebnika :D

Musiałabym spory fragment wątku zacytować.

45. Data: 2014-05-28 18:43:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Szkoda, że nie pokazali w środku po upieczeniu.
>
> Sporo pracy. Na trzydziestą rocznicę jak znalazł. ;)

Pokazali przed -- i w niewielkim stopniu to do ryby było
podobne. A już do pstrąga, to w szczególności. Równi dobrze
ta ryba (zewnętrzna) mogłaby być z jabłkami. Albo z makiem.

Jarek

--
Piekła baba placek,
miała ciężką pracę.

46. Data: 2014-05-28 19:48:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Pokazali przed -- i w niewielkim stopniu to do ryby było
> podobne. A już do pstrąga, to w szczególności.

Najpierw jakiś farsz rybny jest, a potem na zdjęciu widać kawał fileta z
łososia.

> Równi dobrze
> ta ryba (zewnętrzna) mogłaby być z jabłkami. Albo z makiem.

W takim cieście w sumie (nomen omen) zapiec można, co się żywnie podoba.

Ewa

47. Data: 2014-05-28 21:00:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Najpierw jakiś farsz rybny jest, a potem na zdjęciu widać
> kawał fileta z łososia.

W jednej rybie jakoby trzy ryby -- jedna upieczona, inna
w filecie, kolejna w potrawce z sosem zrobiona.

> W takim cieście w sumie (nomen omen) zapiec można, co się
> żywnie podoba.

Napisali, że to leszcz, nie sum. Natomiast pierwszy lin(k)
u góry tego tekstu prowadzi do innego, który opatrzony jest
zdjęciami pokazującymi jak to rybsko wygląda w środku po
upieczeniu.

Jarek

--
W końcu sekret kucharski: ryba nie krojona,
U głowy przysmażona, we środku pieczona,

48. Data: 2014-05-28 22:04:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W jednej rybie jakoby trzy ryby -- jedna upieczona, inna
> w filecie, kolejna w potrawce z sosem zrobiona.

To nawet dobre może być, choć po przekrojeniu nie wygląda już tak
ładnie, jak z zewnątrz.

Kiedyś na jakiejś wykwintnej imprezie, na której podejrzewam nie byle
jacy kucharze gotowali, jadłam takie danie, że skóra rybia (łącznie z
głową) była wypełniona właśnie takim farszem, pewnie ze środka tej ryby
zrobionym. Z zewnątrz to wyglądało jakby wielka ryba była upieczona w
całości, a po przekrojeniu okazywało się, że to idealnie gładka
zapieczona masa, bez ości i kręgosłupa. Świetne to było, choć już nie
pamiętam, co to za ryba. Mięso było białe w każdym razie, więc nie łosoś.

Ewa

49. Data: 2014-05-28 23:23:10

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To nawet dobre może być, choć po przekrojeniu nie wygląda już tak
> ładnie, jak z zewnątrz.

Już wspomniałem, że lepiej by ta ryba wyglądała z jabłkami albo z makiem
w środku.

> [...]
> zapieczona masa, bez ości i kręgosłupa. Świetne to było, choć już nie
> pamiętam, co to za ryba. Mięso było białe w każdym razie, więc nie łosoś.

Karpia tak robią. I zwą go wtedy karpiem faszerowanym.

Jarek

--
Żaden stary się przepis nie wydaje jej godny,
Tak czy siak, trzeba będzie rybę przeciąć na pół,

50. Data: 2014-05-28 23:29:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 May 2014 23:23:10 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Karpia tak robią. I zwą go wtedy karpiem faszerowanym.

Tudzież sandacza, a nawet raczej.
http://allrecipes.pl/przepis/7239/wykwintny-sandacz.
aspx

W ramach marnowania...