Re: robić raban czy dać spokój?

From: krys <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: robić raban czy dać spokój?
Date: Thu, 23 Oct 2008 13:32:25 +0200

Lolalny Lemur napisał(a):

> Zawrzyjmy to umownie w jednym. Czy wymiawia błednie z polskim czy z
> litewskim. Teraz lepiej?

Nie lepiej. Wymowa Litwinki rózni się od oryginału, a dzieko na różniącą
się od oryginału wymowę nałoży dodatkowo swoją zniekształconą wymowę.

> Albo nie wzmocniony tylko po prostu inny?

I w ten sposób nauczymy dzieci mówić po angieskawu, zamiast po
angielsku, można i tak. ale ja zdecydowanie wolę jedno zniekształcenie,
zamiast dwóch.

> Wiesz co, intuicja mi podpowiada, że to porównanie zupełnie od czapy.

Zastanów się nad tym jednak głębiej. Możesz mówić doskonale ( będąc na
przykład wychowaną w języku) całkiem nieźle, Albo zupełnie mówic po
angielskawu, bo uczyl cię nauczyciel, który język zna z czwartej ręki.

> Twoje argumenty zupełnie do mnie nie trafiają.

Nie pierwszy raz, można się przyzwyczaić.

Justyna
GG 6756000