Re: rostbef

Data: 2006-04-05 09:09:22
Temat: Re: rostbef
Od: "nikt ważny" <s...@p...wprost.pl>

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
news:1313762246$20060404215057@ewcia.kloups...

> Le mardi 4 avril 2006 ŕ 21:39:12, dans <e0ui4h$5o0$1@nemesis.news.tpi.pl>
vous écriviez :

> Mozesz rtoche posolic i popieprzyc, ale po posmarowaniu olejem. Co
> poniektorzy szpikuja troche rostbef slupkami czosnku, co nie jest samo
> w sobie zle, ale ja wole bez.

> Cudnie :)

> Tak, dobrze rozgrzany (180-200 C°). I koniecznie zostawic w cieplym
> po upieczeniu przez kilka minut, dzieki temu stopien upieczenia
> (skorka przypieczona i krwisty srodek) sie homogenizuje.

HOMOGENIZACJA PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH, wytwarzanie jednolitej, trwałej
mieszaniny z nie mieszających się ze sobą w normalnych warunkach składników,
np. przy wyrobie majonezów, margaryny; w przemyśle mleczarskim stosowana
powszechnie homogenizacja mleka i śmietanki ma na celu rozdrobnienie dużych
cząstek tłuszczu, przeciwdziała zbieraniu się tłuszczu na powierzchni;
homogenizacja podnosi także walory organoleptyczne i wartość fizjol.
produktu; h.p.s. osiąga się m.in. przez intensywne mieszanie, sposobem
udarowym, działaniem ultradźwięków; najczęstsze zastosowanie mają
homogenizatory ciśnieniowe (przeciskanie produktu przez wąskie szczeliny pod
wysokim ciśnieniem) i młyny koloidalne (wirnikowe).