rozwiniete zdolności interpersonalne

1. Data: 2003-12-09 09:16:04

Temat: rozwiniete zdolności interpersonalne
Od: "Harmony Wroclaw" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie... Podobny zwrot można spotkać często w ogłoszeniach o pracę.
"Poszukujemy pracownika z rozwiniętymi/wysokimi zdolnościami
interpersonalnymi". Co to znaczy? Jakie jeszcze 'zdolności' wchodzą w skład
'umiejętności interpersonalnych' oprócz komunikatywności i empatii (tylko te
dwie przychodzą mi w tej chwili na myśl)?

Czy 'umiejętność pracy w grupie' też wchodzi w zakres w/w zdolności?

Pozdrawiam
H.

----------
zrób świąteczny prezent żonie
672
---------

1. Data: 2003-12-09 09:30:07

Temat: Re: rozwiniete zdolności interpersonalne
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
> zrób świąteczny prezent żonie
> http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=432
672
---------

Być może, że chodzi o to by ludzi przekonywać
iż chcąc kupić np. chleb -- wcale nie muszą kupować
bowiem wystarczy, że zgłoszą się na aukcję
i jeśli wygrają to będą mogli od razu zapłacić
za chleb który nie wiadomo dlaczego akurat
chcieli kupić???
\|/ re:

1. Data: 2003-12-09 10:57:49

Od: "Edyta" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harmony Wroclaw" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dwie przychodzą mi w tej chwili na myśl)?
>
> Czy 'umiejętność pracy w grupie' też wchodzi w zakres w/w zdolności?

Wszystko zależy od tego, na jakie stanowisko ma być
zatrudniony pracownik.
Poza tym zwrot "rozmaite zdolności interpersonalne"
jest lekko " niestosowny :-))
Jeżeli chodzi o zdolności interpersonalne
na stanowisku np.: handlowca mogą nimi być np.:
otwartość, komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów,
szybka zdolność rozwiązywania problemów,
wrażliwość, zdolności twórcze, dokładność, punktualność.
umiejętność dobrej współpracy w grupie jest też tutaj bardzo ważna,
podobnie jak "miła aparycja"
Jest wiele cech na które zwraca uwagę pracodawca
przy zatrudnianiu pracownika.
Zawsze jest istotne, aby cechy pracownika "pasowały"
do danego stanowiska pracy.
Edyta

1. Data: 2003-12-09 14:10:43

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harmony Wroclaw" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> "Poszukujemy pracownika z rozwiniętymi/wysokimi zdolnościami
interpersonalnymi".

Przeciez wiadomo o co chodzi - musisz wcisnac klientowi Filtr do Wody Za
Jedyne ... :)
Duch

1. Data: 2003-12-09 14:33:15

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Edyta> miał rację
<news:br49of$b8e$1@nemesis.news.tpi.pl> ale:

> Jeżeli chodzi o zdolności interpersonalne
> na stanowisku np.: handlowca mogą nimi być np.:
> otwartość, komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów,

zgoda

> szybka zdolność rozwiązywania problemów,
> wrażliwość, zdolności twórcze, dokładność, punktualność.

niezgoda - to juz definitywnie nie interpersonalne

w jakims uproszczeniu 0 umiejętności interpersonalne czyli
międzyludzkie.
twoje indywidualne zdolności lecz tylko te dzięki którym
udaje ci się nawiązywac relacje z innymi.

> Jest wiele cech na które zwraca uwagę pracodawca
> przy zatrudnianiu pracownika.
> Zawsze jest istotne, aby cechy pracownika "pasowały"
> do danego stanowiska pracy.

nie zgadzam się również z powyższym - dopasowanie cech pracownika
do danego stanowiska to zasadniczo fikcja haerowska.

zacznijmy od tego, że wiele działów hr ustala sobie takie cechy
'spod palca', a skończmy na tym, że rekrutacja polega bardzo czesto
na dobrym wrażeniu.

--
Stirlitz w Rosjii pozostawił żonę ale pisuje do niej listy.
Na wszelki wypadek pisze lewą ręką i po francusku.

1. Data: 2003-12-09 15:00:44

Od: "Edyta" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze> napisał w
wiadomości news:br4m6i$sae$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
> międzyludzkie.
> twoje indywidualne zdolności lecz tylko te dzięki którym
> udaje ci się nawiązywac relacje z innymi.

Ok...ale są przez pracodawców do nich zaliczane...a nie wytłumaczysz
takiemu "osłowi" ze to nie to!

> [...]
>
> zacznijmy od tego, że wiele działów hr ustala sobie takie cechy
> 'spod palca', a skończmy na tym, że rekrutacja polega bardzo czesto

Nie dokońca tak jest! Ja miałam praktyki na studiach
w firmie wyszukującej pracowników..nie zawsze tak to wygląda jak piszesz,
bo to przyszły pracodawca często "narzuca" kogo ma się mu znaleźć.
I zazwyczaj ostatecznego wyboru dokonuje on
na podstawie kilku wybranych osób przez firmę rekrutacyjną!!!!!
Edyta

1. Data: 2003-12-09 16:13:39

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Edyta> miał rację
<news:br4nt7$pbe$1@atlantis.news.tpi.pl> ale:

> [...]
> znaleźć. I zazwyczaj ostatecznego wyboru dokonuje on
> na podstawie kilku wybranych osób przez firmę rekrutacyjną!!!!!

przepraszam praktykantkę, że uraziłem ideały.
rzeczywistośc jest nieco mniej kolorowa.

--
Wróciwszy do gabinetu, Mueller zauważył, że Stirlitz podejrzanie kręci się w pobliżu
sejfu. - Co tu robicie, Stirlitz? - srogo zapytał. - Czekam na tramwaj - odparł

1. Data: 2003-12-09 16:19:25

Od: Gilbert <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(`/\
`=\/\
`=\/\
`=\/
\...
tren R napisał(a):

> nie zgadzam się również z powyższym - dopasowanie cech pracownika
> do danego stanowiska to zasadniczo fikcja haerowska.
>
> zacznijmy od tego, że wiele działów hr ustala sobie takie cechy
> 'spod palca',

Ciekawe ile działów HR poznałeś osobiście od środka, skoro pozwalasz
sobie na takie uogólniające wnioski. Nawet jeśli zdarzają się takie
działy, gdzie cechy dopasowania do stanowiska ustala się "spod palca",
jest to margines, który powoli się "wykrusza", bo wymagania rynku pod
tym kątem są coraz większe, a menadżerowie niehaerowi traktują
psychologizowanie metod doboru personelu jako coś modnego i jako coś co
pozytywnie wpływa na reputację firmy.
Większość tych metod opiera się o solidne testowe metody psychologiczne
i w niewielkim stopniu są fikcją.

> a skończmy na tym, że rekrutacja polega bardzo czesto
> na dobrym wrażeniu.

W warzywniaku na moim osiedlu tak.

--
_ __,;;;/ Gilbert
,;( )_, )-\| _________________________________

1. Data: 2003-12-10 08:36:06

Od: tycztom <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Dec 2003 17:19:25 +0100, Gilbert <g...@o...pl> wrote:

> Ciekawe ile działów HR poznałeś osobiście od środka, skoro pozwalasz
> sobie na takie uogólniające wnioski.

ROTFL :)

Rekomenduję do działu 'BIGAPA' psphome ;)

oTTo

--
"Móżdżek, długo uważany jedynie za koordynatora ruchów ciała,
jest aktywny podczas wielu czynności poznawczych"

1. Data: 2003-12-10 09:12:11

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

wydawało się że <Gilbert> miał rację <news:br506t.2go.1@gilbert.net>
ale:

> [...]
> traktują psychologizowanie metod doboru personelu jako coś modnego i
> jako coś co pozytywnie wpływa na reputację firmy.

działów HR poznałem baaardzo dużo.
pracuję z nimi.
i może słowa 'spod palca' są zbyt cięzkie do przełknięcia dla ciebie
bo pracujesz w takim dziale? ;)
coś modnego, powiadasz... taaa..
psychologizowanie metod doboru to juz jakaś trauma.
psychologizowanie można podwazyc z każdej strony.
jak mi udowodnisz, że introwertyk nie będzie wspanaiałym przywódcą?
bo w testach mu wyjszła introwersja, a tak się składa ze jest
powszechnie szanowanym liderem.
precz z psychologizowaniem.
niewatpliwie dokonałem daleko posuniętego uogulnienia,
aliści (jesień... jesień...liście spadajom z drzew..)
jest wciąż (i zjawisko wcale się nie wykrusza)
spora liczba działów HR, w których produkuje się
tandetne bzdety, bazując na debilnych wytycznych.

> Większość tych metod opiera się o solidne testowe metody
> psychologiczne i w niewielkim stopniu są fikcją.

a jakież to sa te solidne testowe metody?
i daj mi do tego gwarancję, albo opinię twoją chocby -
że na podstawiw wyników testów ktokolwiek jest
przyjmowany do roboty.

> W warzywniaku na moim osiedlu tak.

w ogromnych korporacjach też. to jest po prostu to samo.

--
Strzeż się cnoty, którą chełpi się jej rzekomy posiadacz.

M. von Ebner-Eschenbach

Sumienie
Zero
Zastrzeliłem faceta