Re: schab pieczony

From: "Multisenior" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: schab pieczony
Date: Fri, 10 Nov 2006 12:06:00 +0100

"Księżniczka Telimena" <c...@W...wp.pl> wrote in message
news:ej1dg3$m4f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Co zrobić, żeby schab nie był zbyt suchy po upieczeniu? Ile się piecze np.
> 1 kg schabu i w jakiej temperaturze?
> To jest schab w majeranku, więc obsmażanie go przed pieczeniem chyba nie
> ma sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej
> konkretnej odpowiedzi, tylko przepisy.
> Pozdrawiam
> Teli.

Masz brytfannę z pokrywą? Trzeba najpierw opiec pod promiennikiem - aby
zamknąć pory mięsa, można sparzyć, nie dawać przypraw ziołowych na mięso -
spalą się. Do brytfanny pasującej rozmiarem nalać oleju na dno, włożyć
mięso, przykryć pokrywą i wstawić do piekarnika. W pokrywie od wewnętrznej
strony powinny byc występy wytłoczone - z nich kapie woda prosto na pieczeń.
Od czasu do czasu podlewamy mięso po pół szklanki wody dla uzupełnienia
odparowanej, oraz polewamy sosem wziętym z dna brytfanny. Gdy już blisko
końca pieczenia dodajemy przyprawy do sosu, zdejmujemy pokrywę i polewamy
pieczeń śmietaną (niekoszerne!) ale za to jaka fantastyczna skóreczka.
Koszerni mogą polewać roztworem miodu, a nawet lekko osłodzoną wodą z
dodatkiem soku cytrynowego...
Gdy mięso jest chude warto naszpikować je słoninką, nacinamy wbijając
wąski nóż w mięso i wsuwamy paski słoniny w głąb nacięcia. W zasadzie
wieprzowiny nie musi się szpikować - wołowinę i dziczyznę...
Jeżeli chcesz używać przyprawy - trzeba dać je do środka wtedy mięso na
pieczeń solimy z obu stron, a przyprawy i dodatki z jednej i zwijamy mięso
dodatkami do środka, a następnie sznurujemy lub spinamy wykałaczkami. W
przypadku Twojego schabu możliwe, że kawałek jest jakimś paskiem którego
niesposób będzie zwinąć. Weź kup słoninę, zetnij ją płasko na cienką około
5mm warstwę na której rozsypiesz przyprawy - owiniesz w nią schab i
osznurujesz i taką "paczkę" dasz do pieczenia...