schab pieczony

1. Data: 2006-11-10 08:29:57

Temat: schab pieczony
Od: Księżniczka Telimena <c...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co zrobić, żeby schab nie był zbyt suchy po upieczeniu? Ile się piecze np. 1
kg schabu i w jakiej temperaturze?
To jest schab w majeranku, więc obsmażanie go przed pieczeniem chyba nie ma
sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej konkretnej
odpowiedzi, tylko przepisy.
Pozdrawiam
Teli.

2. Data: 2006-11-10 08:44:02

Temat: Re: schab pieczony
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ej1dg3$m4f$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Księżniczka Telimena <c...@W...wp.pl> wrote:

> [...]
> kg schabu i w jakiej temperaturze?
> To jest schab w majeranku, więc obsmażanie go przed pieczeniem chyba nie ma

A co ma jedno do drugiego?

> Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej konkretnej
> odpowiedzi, tylko przepisy.

Jeżeli przeczytasz te przepisy, to znajdziesz odpowiedzi na wszystkie
swoje pytania,

Władysław

3. Data: 2006-11-10 08:46:16

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena <c...@W...wp.pl> napisał(a):

> Co zrobić, żeby schab nie był zbyt suchy po upieczeniu?

Nie piec go za długo.

> Ile się piecze np. 1
> kg schabu i w jakiej temperaturze?

Ok. 200 st., nie więcej niż pół godziny. Ogólna metoda, która zawsze się u
mnie sprawdza - gdy schab przestanie być miękki, "zesztywnieje" - jest już
wystarczająco upieczony.

> To jest schab w majeranku, więc obsmażanie go przed pieczeniem chyba nie
ma
> sensu.

Ma sens, bo obsmażanie ma na celu utworzenie na powierzchni mięsa ścietej
otoczki, która zapobiega wyciekaniu soków - czyli żeby mięso nie było suche.

Ania

4. Data: 2006-11-10 09:49:38

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Księżniczka Telimena" <c...@W...wp.pl> napisał w
wiadomości news:ej1dg3$m4f$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> To jest schab w majeranku, więc obsmażanie go przed pieczeniem chyba nie
> ma sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej
Podlej nieco wodą, wstaw do mocno nagrzanego piekarnika, po 15 minutach
ogień zmniejsz, jakby woda wyparowała to dolej. I co jakiś czas polewaj
mięso tym sosikiem. Czas pieczenia - do godziny.
Pozdrawiam - Agnieszka

5. Data: 2006-11-10 10:09:10

Od: "lotaria" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena napisał(a):
> [...]
> sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej konkretnej

Jest na to świetny sposób i wypróbowany przeze mnie wielokrotnie,
przed upieczeniem trzeba schab wrzucić do gorącej wody na 3 min. (bez
gotowania) a potem piec w rękawie foliowym albo naczyniu
żarodopornym. Polecam Lidia

6. Data: 2006-11-10 11:06:00

Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Księżniczka Telimena" <c...@W...wp.pl> wrote in message
> [...]
> To jest schab w majeranku, więc obsmażanie go przed pieczeniem chyba nie
> ma sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej

Masz brytfannę z pokrywą? Trzeba najpierw opiec pod promiennikiem - aby
zamknąć pory mięsa, można sparzyć, nie dawać przypraw ziołowych na mięso -
spalą się. Do brytfanny pasującej rozmiarem nalać oleju na dno, włożyć
mięso, przykryć pokrywą i wstawić do piekarnika. W pokrywie od wewnętrznej
strony powinny byc występy wytłoczone - z nich kapie woda prosto na pieczeń.
Od czasu do czasu podlewamy mięso po pół szklanki wody dla uzupełnienia
odparowanej, oraz polewamy sosem wziętym z dna brytfanny. Gdy już blisko
końca pieczenia dodajemy przyprawy do sosu, zdejmujemy pokrywę i polewamy
pieczeń śmietaną (niekoszerne!) ale za to jaka fantastyczna skóreczka.
Koszerni mogą polewać roztworem miodu, a nawet lekko osłodzoną wodą z
dodatkiem soku cytrynowego...
Gdy mięso jest chude warto naszpikować je słoninką, nacinamy wbijając
wąski nóż w mięso i wsuwamy paski słoniny w głąb nacięcia. W zasadzie
wieprzowiny nie musi się szpikować - wołowinę i dziczyznę...
Jeżeli chcesz używać przyprawy - trzeba dać je do środka wtedy mięso na
pieczeń solimy z obu stron, a przyprawy i dodatki z jednej i zwijamy mięso
dodatkami do środka, a następnie sznurujemy lub spinamy wykałaczkami. W
przypadku Twojego schabu możliwe, że kawałek jest jakimś paskiem którego
niesposób będzie zwinąć. Weź kup słoninę, zetnij ją płasko na cienką około
5mm warstwę na której rozsypiesz przyprawy - owiniesz w nią schab i
osznurujesz i taką "paczkę" dasz do pieczenia...

7. Data: 2006-11-10 11:07:42

Od: "Multisenior" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Multisenior" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> 5mm warstwę na której rozsypiesz przyprawy - owiniesz w nią schab i
> osznurujesz i taką "paczkę" dasz do pieczenia...

Oczywiście jest jeszcze folia aluminiowa...

8. Data: 2006-11-10 11:12:47

Od: Księżniczka Telimena <c...@W...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> A co ma jedno do drugiego?

majeranek jak się przysmaży to jest gorzki.

a schab robaki wyniosą...
Teli

9. Data: 2006-11-10 12:22:53

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ma
> sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej konkretnej

Ja piekę w rękawie :)
Pozdrawiam, A.

10. Data: 2006-11-10 13:48:35

Od: "RaV" <wylot_2@@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ma
> sensu. Wie ktoś jak to zrobić? szukałam w archiwum, ale żadnej konkretnej

Ja piekę w rękawie, po obsmażeniu. Temperatura 100-120 °C. Czas ok. 1,5 na
kg mięsa. Jest miękki, soczysty i nie kurczy się.
Sprawdzam termometrem temp. w środku mięsa - max 80 °C
.Rafał

sos szpinakowy
PEKLOWANIE
DO PANI HANI