Re: ser Philadelphia?

Data: 2004-03-22 00:30:28
Temat: Re: ser Philadelphia?
Od: ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com>

"Iwona" <i...@W...pl> skrev i meddelandet
news:c393bf$pfk$1@absinth.dialog.net.pl...
> Będąc w Szwecji miałam okazję spróbować wielu przysmaków ich kuchni.
M.in.
> jadłam deser lodowy pod nazwą "Chees cake".

Pierwsze slysze, ze jest to szwedzki przysmak....
Nazwa sugeruje zupelnie inne pochodzenie.

Sadze, ze oni tu daja Philadelphie, bo nie ma w sklepach typowego
bialego sera. Mozna kupic cos w stylu polskiego homogenizowanego,
naturalnego, ktory mozna bylo kupic w czasach mojego dziecinstwa :-)
Moze ktos pamieta, taki z niebieskim wieczkiem :-)

Wracajac do Philadelphii: ser ten jest dosc specyficzny. Nadaje sie
doskonale na slono jak i na slodko. W pieczeniu mozna go zastapic
zwyklym twarogiem, chociazby dlatego, ze "cheese cake" charakteryzuje
sie masa grudkowata.

Ze szwedzkich smakolykow polecam natomiast ciasto marchewkowe, ktore
ma polewe robiona wlasnie z sera Philadelphia (zmieszany z cukrem
pudrem). Wychodzi rewelacyjny krem. Niestety nie pieklam tego ciasta
nigdy, wiec nie mam wyprobowanego przepisu, ale jakby ktos bardzo
zapragnal oraz mial pod reka oryginalna Philadelphie, moge jakis cos
przetlumaczyc.

pozdr, magda