Re: ser Philadelphia?

Data: 2004-03-22 07:01:32
Temat: Re: ser Philadelphia?
Od: "Iwona" <i...@W...pl>

:: Solana :: ( s...@h...NO-SPAM.com ) napisał:

> "Iwona" <i...@W...pl> skrev i meddelandet
> M.in.
>
> Pierwsze slysze, ze jest to szwedzki przysmak....
> Nazwa sugeruje zupelnie inne pochodzenie.

Może wiesz lepiej, ale to u nich jadłam...i o to mi chodziło.
Jakie jest pochodzenie - diabli wiedzą, natomiast my porozumiewamy się w
jęz. angielskim i stąd taka nazwa (być może). Po szwedzku i tak bym nie
zrozumiała;)

> Sadze, ze oni tu daja Philadelphie, bo nie ma w sklepach typowego
> bialego sera. Mozna kupic cos w stylu polskiego homogenizowanego,
> naturalnego, ktory mozna bylo kupic w czasach mojego dziecinstwa :-)
> Moze ktos pamieta, taki z niebieskim wieczkiem :-)

Jasne pamiętam, to był na owe czasy mój ULUBIONY serek;)

> Wracajac do Philadelphii: ser ten jest dosc specyficzny. Nadaje sie
> doskonale na slono jak i na slodko. W pieczeniu mozna go zastapic
> zwyklym twarogiem, chociazby dlatego, ze "cheese cake" charakteryzuje
> sie masa grudkowata.

W przepisie mam podane, żeby dokładnie zmiksować, aby nie było grudek(!)

> jakby ktos bardzo
> zapragnal oraz mial pod reka oryginalna Philadelphie, moge jakis cos
> przetlumaczyc.

To jak to jest z tą Philadelphią - można ją zastąpić konkretnym serem
(nazwa) czy też nie?
Ja zrobiłam ten deser dodając zwykły (mazurski) twarożek. Musiałam go
p_o_rz_ą_d_n_i_e zmiksować, ale mam wrażenie, że i tak czegoś brak mojemu
deserowi i stąd te pytania o tę Philadelphię.

Iwona