Re: siarkol - co w zamian

Data: 2017-06-06 21:25:13
Temat: Re: siarkol - co w zamian
Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

W dniu 03.06.2017 o 22:55, Dirko pisze:
> Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

osli.html

> [...]
> prawdziwym). Pomieszałaś terminy (oprysk w stanie bezlistnym - po co?).
> Wreszcie pomieszałaś preparaty (siarkol jest na mączniaka prawdziwego).
> Pozdrawiam ostrzegająco Ja...cki
> PS Dlaczego Miedzian jest dobry? Bo jest tani. U mnie na działkach
> wiosną w stanie bezlistnym też pryskają Miedzianem wszysto oprócz
> trawnika. W żaden sposób nie można wytłumaczyć że to nie ma sensu
> (wyjątek brzoskwinie). W końcu miedź nie jest obojętna dla organizmu
> ludzkiego więc po co bezsensownie wprowadzać ją do naszego środowiska.

Opryski w stanie bezlistnym robię pod koniec zimy
przeciw mączniakowi, którego zarodniki zimują na zdrewniałych pędach,

Oto kilka informacji z internetu, którymi się kieruję robiąc
profilaktyczne opryski winorośli.
Nawet ta odmiana od Ciebie potrafi być zaatakowana.

"Mączniak rzekomy winorośli
Chemicznie chorobę można zwalczyć, używając następujących środków:
Miedzian 50 WP czy Miedzian Extra 350 SC."

Mączniak właściwy winorośli
Zarodniki grzyba niestety zimują, znajdują sobie miejsce na zdrewniałych
pędach oraz pod łuskami pąków.
Chemicznie chorobę można zwalczyć, używając następujących środków:
Tiowol 800 SC czy Siarkol Extra 80 WP.

"... szczególny wysiłek uwzględniający stosowanie fungicydów powinien
zostać skoncentrowany w okresie bezpośrednio poprzedzającym kwitnienie
aż do 2-3 tygodni po kwitnieniu gdzie właściwy poziom ochrony jest
niezbędnym warunkiem dla ograniczenia spadku wielkości i jakości plonu."

Przędziorki
Chemicznie chorobę można zwalczyć, używając Siarkol Extra 80 WP.

Pozdrawiam Krycha.