Re: terapia uzaleznienia od internetu

From: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: terapia uzaleznienia od internetu
Date: Fri, 25 Jun 2004 20:56:49 +0200

Fundacja KIDPROTECT wrote:

> [...]
> dokad ich wysylac. Pytalem w kilku zaprzyjaznionych miejscach i tez niewiele
> umieli mi poradzic.
>
> Wymyslilismy wiec sobie, by stworzyc katalog terapeutow uzaleznien znajacych
> sie na internecie i poradni uzaleznien, w ktorych sa tacy specjalisci. Tak
> na zdrowy, chlopski rozum kombinuje sobie, ze uzaleznienie ma na ogol
> okreslone mechanizmy, zmienia sie co najwyzej to, od czego sie uzalezniamy,
> czyli dobry terapeuta od uzaleznien posiadajacy dodatkowo wiedze na temat
> sieci (zeby rozumial, co klient do niego mowi) powinien sobie poradzic.

Mechanizmy rzeczywiście podobne, także najlepiej właśnie uderzać
różnorodnych poradnii leczenia uzależnień, najlepiej takim mało
schematycznych :). Z tego co wiem u nas w Zabrzu, prawdopodobnie byłaby
taka możliwość. Jest tu dość prężnie działający ośrodek profilaktyki i
leczenia uzależnień. Prowadzą głównie osoby uzależnione od alkoholu i
"narkotyków" (i rodziny), ale z tego co wiem mają jedną z nielicznych w
Polsce grup osób uzależnionych od hazardu. W innych formach
uzależnieniach proponują spotkania indywidualne, także jest szansa, że
poprowadzili by kogoś z netowym uzależnieniem.

> Jesli macie jakies pomysly zwiazane z takim katalogiem, to zapraszam do
> dyskusji. A osoby, ktore chcialyby znalezc sie w takim katalogu zapraszam
> (poki co mailowo, jak sie zbierze wiecej chetnych, to dopiero wrzucimy na
> strone formularz) do zglaszania sie.

Przy stronie stronie Instutu Psychologii Zdrowia z Warszawy istnieje
chyba grupa dyskusyjna osób specjalizujących się w terapii uzależnień.
Może spróbuj tam uderzyć, bo pomysl wart rozszerzenia.
--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)