Re: wanna - blaszana czy akryl?

Data: 2006-08-19 13:20:14
Temat: Re: wanna - blaszana czy akryl?
Od: Sierp <s...@n...net>

MB napisał(a):

> Mam akrylową i drugi raz napewno bym jej nie kupił. Również zasugerowałem
> się zachwytami na forum o tym jak bardzo jest cicha przy nalewaniu wody,
> ciepła w dotyku itd. Z moich obserwacji:
> 1. Nie jest wcale cichsza od zwykłej wanny blaszanej którą miałem w
> poprzednim mieszkaniu. Zresztą dużo większy hałas przy nalewaniu wody
> generuje g.....na bateria i źle dobrane rurki (zbyt mały przekrój) niż
> bębnienie wody o wannę.

tez nie sadze, aby byla specjalnie cichsza...

> 2. Kwestia "ciepłego dotyku" jest zdecydowanie przeceniana. Jeśli w łazience
> panuje temperatura pokojowa, to wanna siłą rzeczy nie może być zimniejsza od
> otaczającego powietrza.

no i? temperatura pokojowa to dajmy na to 25 stopni C - nie mow, ze
myjesz swoje cialo o temp. 36st w tej temperaturze... wanna akrylowa
jest cieplejsza, i IMHO nie jest to przeceniane - wystarczy polac wanne,
i od razu ma temperature wody - mozna spokojnie usiasc bez glosnego
"uchhhh"

> 3. Wanna akrylowa jest zdecydowanie trudniejsza w montarzu. Akryl jest
> elastyczny i cały czas pracuje. Mimo zapewnień "fachowca" iż ma
> doświadczenie i już kilkadziesiąt takich wanien zainstalował, musiałem go na
> każdym kroku pilnować żeby nie spieprzył roboty. Nie udało mi się to do
> końca, tak więc od strony ściany wanna pracuje i szlag mnie trafia za każdym
> razem kiedy o to miejsce się oprę.

przyznam, ze nie mam zadnych negatywnych odczuc - nie wiem, nic sie
nie wygina etc. Cena wanny najnizsza nie byla, ale nie jest tez
ekstra droga (kosztowala ponad 1000pln o ile pamietam, firmy Riho)

> 4. Akryl jest miękki jak g........ i trzeba się z nim obchodzić jak z
> jajkiem.

fakt.... przy montazu czegostam upadlo mi narzedzie do srodka, i
niestety od razu male wgniecenie... nie zeby jakos bardzo przeszkadzalo,
ale swiadomosc jego istnienia mnie irytuje :-)

> Idę o zakład że za jakiś czas zaczniesz się zastanawiać czy
> przypadkiem mleczko CIF nie jest za ostre, a gąbko-zmywak do naczyń nie ma w
> swojej strukturze metalowych niteczek.

sam sie ciagle zastanawiam, czym to myc :-)
Ja z mojej wanny jestem zadowolony, robi co ma robic ;-) ksztalt jest
tak fajny, ze mozna prysznic zainstalowac i ma to rece i nogi (model
Youkon czy jakos tak) A co kupie w przyszlosci do kolejnego mieszkania..
nie wiem :-)

Sierp