Re: wlasnorecznie zrobione maslo orzechowe

Data: 2003-01-07 10:12:43
Temat: Re: wlasnorecznie zrobione maslo orzechowe
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)

alla <a...@t...pl> wrote:

> Witam!
> Tak mnie najszlo, ze nie potrafie sie skupic.
> Przeszukalam archiwum grupy, nie znalazlam tam sposobu wykonania masla
> orzechowego.
> Orzechy mam, maslo tez, mam je razem utrzec, tak jak krem orzechowy tortowy
> ( czyli z cukrem)? Czy cos jeszcze dodac?
> Alla z dalekiej prowincji:(

Maslo orzechowe

125 g orzeszkow laskowych prazymy lekko na patelni. Miazdzymy na paste
w mozdzierzu lub w nny sposob, dodajac lyzke wody. Mieszamy z miekkim
maslem i przecieramy orzez sito. Uzywamy do przygotowania ciast i
ciasteczek. W podobny sposob mozna przygotowac maslo z orzechow
wloskich oraz migdalow, z tym, ze tych ostatnich nie prazymy, lecz
blanszujemy i obieramy ze skorki.

Niestety w ostatnich czasach zaczeto nazywac u nas maslem orzechowym
"peanut butter" czyli taka slona paste z fistaszkow na chleb. Mi
bardziej juz odpowiala dla tego ostatniego wynalazku jego holenderska
nazwa "pinda kaas", czyli ser z fistaszkow. Nie bedzie nieporozumien, a
w koncu te fistaszki to zsadne orzechy, tylko nasiona rosliny
straczkowej.

Wladyslaw