Re: www.plantator.pl

From: p...@p...pl (Piotr Dudek)
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: www.plantator.pl
Date: Mon, 19 Mar 2001 23:39:50 +0100

AO <s...@a...pl> wrote:

> To wlasnie teraz taka moda "dzieki" pewnej bardzo znanej ksiazce o tworzeniu
> stron www (nazywa sie to bodajze "tunelowanie").

Aby nie zasmiecac Ogrodu tematyka majaca niewiele z nim wspolnego,
chcialem odpowiedziec na priva, ale poniewaz pokazal sie kolejny list --
ustosunkuje sie do tematu publicznie.

Bynajmniej nie chodzi o mode lub trendy. To, ze Stella spotyka
obecnie coraz czesciej "strony wstepne", nazywane tez "tytulowymi" jest
zwiazane z tym, ze coraz wiecej stron jest projektowanych przez
wyksztalconych grafikow lub typo-grafikow.

Serwisy WWW sa kontynuacja techniki pismienniczej rozwijanej przez
wiele wiekow, a sluzacej do uwiecznienia/powielenia/dokumentacji
faktow, mysli, wydarzen itp itd. To, ze sa one nowoscia, nie oznacza ze
powinno sie je tworzyc w oderwaniu od wielowiekowej tradycji
pismienniczej.
Strona tytulowa serwisu WWW spelnia mniej wiecej role "frontyspisu",
ktory jest stosowany w ksiazkach, albumach i innych drukowanych
pozycjach (frontispice -- pojecie pochodzace z jezyka francuskiego,
oznacza karte tytulowa, fasade, rycine na karcie tytulowej). Jest to
najczesciej ilustracja uzupelniajaca, komentujaca tytul i tresc calej
ksiazki, jest to grafika/rysunek znamienna dla poruszanej w ksiazce
tematyce i syntetycznie/lapidarnie ujmuje to, co w niej najwazniejsze.

Konkludujac, strony tytulowe w serwisach WWW nie wziely sie z
chwilowej mody, ale sa odpowienikiem winiet/kart tytulowych/okladki
stosowanych w drukowanych ksiazkach/albumach.

Z mojej strony EOT, a ewentualna kontynuacje proponuje na priva lub
na pl.comp.dtp...

uszanowania

aby odpowiedziec na list prosze wyjac "BEZ_SPAMU" z mojego adresu