Re: zakrzepica zyl glebokich??czy moze cos innego?

From: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zakrzepica zyl glebokich??czy moze cos innego?
Date: Fri, 3 Dec 2004 00:36:23 +0100

Użytkownik "KOWALLL" <l...@s...76.pl> napisał w wiadomości
news:comhnn$qvn$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> na poczatku zaznaczam,ze nie chce diagnozy przez internet, co najwyzej
> opinie znajacych sie na temacie...
>
> Moj ojciec (l.54) od dluzszego czasu skarzy sie na bole konczyn gornych i
> dolnych. Pare razy mial "ataki" podobne do atakow dny moczanowej
> (internista wykluczyl dne po badaniach kw.moczowego).

rozumiem ze wykluczyl ze wzgledu na niskie stezenie tego kwasu we krwi.
czyzby nie widzial dny z kwasem moczowym w normie???

Dna byla podejrzewana rowniez ze
> [...]
> przypadlosci: tzn. zmiany zwyrodnieniowe w postaci "guzow", przerostow
> tkanek miekkich w obrebie stawu...dokladna analiza tych zmian nie zostala
> do tad wykonana ze wzgledu na upor ojca w niepojsciu do lekarza... zmiany
> te pojawily sie juz przeszlo pare lat temu, niestety zadne metody
> namawiania na odwiedzenie lekarza nie przynosza skutku... dalej co do
> objawow: stopy i rece opuchniete, stawy "powyginane" przez zmiany o
> ktorych pisalem wyzej, bole konczyn (glownie stawy i kosci...) podczas
> zasypiania, w nocy i rano...dzisiaj np. nie byl prawie w stanie wstac z

czyli na pierwszy rzut oka choroba dotyczy stawow i pewnie w tym kierunku
powinna isc diagnostyka
ale jak pacjent nie chce to nic nie mozna poradzic

z moich ogledzin
> [...]
> mediatorow stanu zapalnego poprzez zachamowanie syntez COX 1 i 2??), stan
> ten przechodzi rowniez po dluzszym rozchodzeniu co jednak wskazywaloby na
> patologie ukladu krazenia... ogolnie zauwaza sie glownie na lydkach
> powiekszone krazenie powierzchowne (narazie bez zmian zylakowatych zyl
> powierzchownych)... aha..tata ma nadwage ok 15 kg, co napewno nie wplywa
> dobrze na jego stan zdrowia, odzywianie tez nie nalezy do jego dobrych
> stron...
>
> Z gory dziekuje za wszelkie kreatywne opinie...

nie widze wiekszych podstaw do szukania zakrzepicy zyl glebokich konczyn
dolnych, aspiryna w takim stanie nie przynosi poprawy, po prostu nie ma ona
znaczenia w sytuacji gdy zakrzepy tworza sie w krazeniu zylnym , co innego w
tetnicach.
natomiast powinna pomagacw zmianach zapalnych w stawach.

podsumowujac proponuje aby pacjent udal sie do lekarza bo dalsze samodzielne
proby radzenia sobie z tym problemem moga byc bezowocne

Piotr Maksymowicz