Re: zespół jelita drażliwego

From: "daga" <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zespół jelita drażliwego
Date: Fri, 27 Mar 2009 20:02:00 +0100

Moja grupa krwi to A ;)

Moja dieta nie była nigdy jakaś strasznie paskudna, gdyż jestem ciut
przewrażliwiona na punkcie tego co jem. Coś typu zupki chińskie itp. jem
raz na rok. Lekarz powiedział mi żebym nie ograniczała totalnie diety, żebym
jadła od czasu do czasu jakieś 'paskudztwo' bo w wieku 17 lat powinnam
jeszcze korzystać :) Chociaż jak zjem coś paskudnego i nie wezmę tabletki to
od razu zwracam to co zjadłam. Od małego miałam problemy z brzuchem w wieku
6 lat i 12 były mocniejsze bóle wymioty biegunki itp. ale wszytsko ustąpiło
po 2 tygodniach i nie badali jakoś specjlanie przyczyny bo w badaniach nic
nie wyszło, wiec po ustąpieniu bólu wypuścili mnie ze szpitala i tyle. Teraz
4 miesące się z tym męczyłam, aż w końcu na endoskopii wykryli
prawdopodobnie przyczynę. Póki co jestem zadowolona bo dali mi tabletki po
których w końcu mogę normalnie funkcjonować. Te bóle są z pewnoscią też
spowodowane czasami moim nieregularnym jedzeniem, stresem związanym z
różnymi testami, egzaminami... moze nawet mam coś genetycznie uwarunkowane
bo mojemu tacie zdarzały się też podobne bóle.

Alergii na mleko nie mam, bo robili mi na to badania w szpitalu.
Póki co zapisuję wszytsko co jem i sprawdzam po których produktach
występuje ból lub nasila się.

Jedna z lekarek proponowała mi wizytę u psychologa, jednak nie widzę takiej
potrzeby, bo rzadko kiedy się stresuję, denerwuję itp. ale jak już to
nastąpi to wszystko tłumię w sobie, więc staram się coś z tym zrobić ćwiczę
jeszcze więcej niż zwykle żeby odreagować i jestem pewna że coś pomoże :)

Pozdrawiam serdecznie